Dimana Lokasi untuk "Buang Bayi" yang sesuai di Malaysia?. Hantar sahaja ke "BABY HATCH".

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Malaysia sekali lagi terus maju kehadapan dari segi 'prikemanusian' apabila Pusat Perlindungan Bayi dikendalikan oleh OrphanCARE.
Sehingga kini, seramai 103 bayi, termasuk bayi yang ditinggalkan dalam baby hatch diserahkan kepada keluarga angkat, manakala jumlah bayi yang diambil semula oleh ibu kandung selepas kaunseling adalah 63 orang. - Sinar Harian
Dengan mengambil inisiatif khas membuka satu ruang terbuka diluar rumah perlindungan mereka iaitu ruang untuk para 'bakal' membuang bayi yang tidak bersalah atas 'sesuatu sebab' iaitu memastikan bayi tersebut dihantar ke pusat itu daripada dibuang ditepi - tepi jalan ataupun didalam sungai.

Cara - cara meletakkan Bayi di dalam "Baby Hatch" di Petaling Jaya.
Ini adalah kerana perningkatan gejala buang bayi di malaysia. Bagaimanapun ada sebilangan 'kera sumbang' yang lebih dikenali sebagai laksamana papan kekunci terlebih sambungan sel otak berkomen seperti : 
"Baby Hatch" ini akan mengalakkan remaja berzina, dah kalau dah rasa positif melahirkan anak luar nikah maka tak perlu risau dengan adanya Pusat Perlindungan ini." - Kata Kera Sumbang di sosial media.
Pusat Perlindungan ini ditubuhkan adalah dari segi prikemanusiaannya adalah mungkin kerana kesan pembuangan bayi yang semakin menjadi - jadi serta tidak 'terkawal' . Apapun mahukah anda melihat berita tentang bayi dihurungi semut, mati ditali air, dibuang dari tingkat 5 atau sebagainya? .

Sila Letak Bayi anda yang ingin "dibuang" itu disini.
Apapun ini semua adalah daripada "manusia" juga, fikirkanlah sebelum 'memproduk' sesuatu yang 'bernyawa'.


Baby Hatch atau Pusat Perlindungan Bayi dikendalikan oleh OrphanCARE Malaysia menyediakan ruang khas bagi menempatkan bayi yang tidak diingini oleh si ibu. Kewujudan Baby Hatch ini bagi memastikan bayi yang tidak diingini selamat dan tidak dibuang seterusnya diserahkan kepada keluarga angkat.

Lokasi : N0.6, Lorong SS 1/24A, Petaling Jaya, Selangor

- Mr.J

____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©