KTS, Rimbunan Hijau, Samling, Shin Yang, Ta Ann dan WTK diberi "AMARAN" oleh KM Sarawak, Tan Sri Adenan Satem.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
SARAWAK: Sungguh luarbiasa dan sekali lagi Ketua Menteri Sarawak membuatkan rakyatnya "terkesima" apabila Ketua Menteri Sarawak secara langsung memberi satu Amaran berbentuk lisan iaitu “jangan main-main dengan saya” pastinya akan menusuk kalbu sehingga menguris sekelumit hati para pembalak dalam satu perhimpunan mengenai pembalakkan di Sarawak.

"Alasannya sangat mudah, sama ada mereka (syarikat balak) bodoh, bacul atau korup,” - KM SARAWAK
Malah bukan itu sahaja, Ketua Menteri Tan Sri Adenan Satem mengejutkan hadirin apabila mengatakan bahawa Industri Pembalakkan di Sarawak adalah Industri yang "Korup" tatkala Perhimpunan itu disertai oleh hartawan atau orang kaya melalui industri balak Sarawak.

“Sebahagiannya, sudah tentu bukan semua, berlagak tidak tahu apa-apa."
"Alasannya sangat mudah, sama ada mereka (syarikat balak) bodoh, bacul atau korup,” - The Star

Kenyataan itu Ia mengejutkan hadiri yang terdiri daripada anggota kabinet negeri, penjawat awam dan beberapa individu terkaya di Sarawak. “ikrar integriti” mengambil peluang itu memberi amaran tegas terhadap kegiatan pembalakan haram.

Beliau malah menamakan enam syarikat itu sebagai KTS, Rimbunan Hijau, Samling, Shin Yang, Ta Ann dan WTK dan memberitahu mereka supaya “jangan main-main dengan saya”.

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Adenan Satem & Menteri Tan Sri James Jemut Masing adalah menteri yang paling lantang di Sarawak.
____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©