Pertubuhan Gabungan Kebudayaan Komuniti SARAWAK Malaysia. (Semenangjung Malaysia)

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
S. MALAYSIA - PGKS atau "Pertubuhan Gabungan Kebudayaan Komuniti Sarawak" Malaysia adalah mungkin satu - satunya Pertubuhan Komuniti yang kini bergiat aktif dalam memberi bantuan kepada anak - anak Sarawak yang mengalami kesulitan seperti contoh kematian, kemalangan memberi kaunseling serta membantu menguruskan jenazah untuk dihantar balik ke Sarawak.

Objektif: Untuk mengabungkan semua Anak Sarawak yang berada di Semenanjung melalui kebudayaan.
Pelbagai Aktiviti menarik seperti jualan amal & kebudayaan.

Anak Sarawak yang berada di Tanah Melayu atau Semenangjung adalah perlu menyertai pertubuhan - pertubuhan seperti ini, ini kerana pelbagai mafaat boleh didapati seperti contoh anjuran aktiviti keraian Hari Gawai Dayak serta Hari Krismas, pesta makanan etnik - etnik Sarawak dan banyak lagi.


Ini supaya dapat mengeratkan serta membentuk jati diri anak Sarawak di tempat asing bahkan diri mereka tidaklah bergitu "terasing" di masyarakat lain kerana adanya pertubuhan seperti PGKS. Pelbagai maklum balas positif diterima di laman rasmi Pertubuhan PGKS ini di facebook.


Menghulurkan sumbangan kepada keluarga ahli yang meninggal dunia. ( gambar hujung : menerima cek sumbangan daripada Yayasan Sarawak )
Aktiviti PGKS yang akan datang  Program Bersama Komuniti Anak Sarawak di sekitar Lembah Klang 2014 bersama VVIP YB Dato' Seri Richard Riot iaitu Menteri Sumber Manusia Malaysia. Tarikh:13.12.2014  bertempat Dewan orang ramai pekan bt 9, cheras selangor.

Anak Sarawak yang berada di Semenangjung Malaysia anda bolehlah mendaftar menjadi Ahli dan pelbagai mafaat yang anda dapat, untuk pertanyaan anda boleh hubungi no dibawah atau terus berinteraksi dengan ahli - ahli lain di Laman Rasmi Facebook PGKS.

Pertanyaan Sila Hubungi
En.Ricky : 017 - 6207 764
Ms.Ling Sanggau : 010 - 5238 895
Yuran Pendaftaran adalah sebanyak RM30 & Yuran Tahunan adalah RM5.
Anda akan diberikan Borang Ahli untuk diisi.

____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©