Ratusan Rakyat Negara Sarawak keluar Membantah Kemasukkan Pekerja Bangladesh!

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
SARAWAK - Ekoran kelulusan dari kerajaan Pusat dan Kerajaan Sarawak mengenai membawa masuk seramai 30 ribu warga Bangladesh untuk memenuhi sektor perladangan seperti perusahaan sawit mendapat bantahan daripada warga setempat.

Warga Bangladesh Ketakutan di Sarawak.
Pada 28 February 2015 iaitu Sabtu, dianggarkan ratusan warga Sarawak berkumpul di sekitar bandar - bandar utama seperti Kuching, Sibu, Bintulu dan Miri. 



Mereka membawa pelbagai sepanduk dan poster dengan laungan Mesej "SAY NO TO BANGLA" dan sebagainya. Ini kerana kerisauan mereka iaitu Rakyat Sarawak tentang pendatang asing adalah tidak mahu Negara mereka Sarawak menjadi seperti Sabah dimana dikatakan warga Pakistan juga senang atau boleh menjadi warganegara.


Ada yang memberitahu, bahawa mereka di Sarawak tidak mahu kehidupan hujung minggu dicemari oleh warga asing seperti di Kuala Lumpur yang kini seumpama bukan Kuala Lumpur yang melambangkan Malaysia bahkan hanya melambangkan satu detinasi Kota Pelarian Warga Asing.

Perhimpunan ini telahpun mendapat Permit daripada Polis dan ianya dianjurkan oleh Gabungan NGO di Sarawak seperti GASAK , PEDAS dan sebagainya.

- Mr.J

____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©