Perasmian & Maljis Pra-Gawai oleh Persatuan PERANAK - Persatuan Anak Dayak Sarawak

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Mr.J dan rakan (pengerindu.com fb) disambut dan dipelawa oleh saudara "Balai Nyabong" (fb nick)
SARAWAK - Bertarikh 24 May 2015 bertempat di Dewan Suarah Sibu,  sebuah Persatuan yang "Neutral" tidak berpihak kepada mana - mana parti politik di Malaysia Khususnya di Sarawak telah ditubuhkan dan dirasmikan oleh YB DATUK JOHN SIKIE Anak TAYAI iaitu Menteri Muda Adat Bumiputera dan Hal Ehwal Penan.

Mr.J dan Ramos (rakan pengerindu.com fb) diminta ke pentas...tetapi... mr.j...
PERANAK atau Persatuan Anak Dayak Sarawak yang berpusat di Bandar Sibu adalah salah satu NGO yang memperjuangkan suara - suara anak -  anak bangsa Dayak di Sarawak dimana banyak yang telah dilaporkan bahawa Masyarakat Dayak seakan di"tiri"kan di Tanah mereka sendiri.

Diantara yang mempamerkan bakat - bakat dalam tarian Ngajat Iban.
Sepertimana beberapa kes mengenai pengambilan Perkerja yang melibatkan "Bumiputera Sarawak" khususnya Masyarakat Dayak dan beberapa perkara yang lain.

Diperasmian Maljis tersebut YB Datuk John Sikie telah meluluskan geran sebanyak RM10,000 kepada Persatuan Anak Dayak Sarawak ( PERANAK ) bagi tujuan persatuan.

Mr J dan rakan mencuba snap pic di dalam tandas..
Pelbagai acara menarik diadakan pada malam tersebut diantaranya pertandingan Ngajat , persembahan Kuntau dan turut dijemput beberapa artis undangan dan Mr.J dan rakan - rakan www.pengerindu.com juga tidak ketinggalan menghadiri majlis tersebut.

* Mr.J agak sibuk sekarang dan memohon maaf kerana agak jarang tidak mengemaskini isu - isu terkini khususnya isu di Sarawak . ( menjawap persoalan beberapa orang yang bertanya tentang www.pengerindu.com )
____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©