Sibu International Base Jump 2016 ,23 - 25/9/2016.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
SIBU: Seramai 52 penerjun dari 15 negara bakal beraksi pada Sibu International Base Jump 2016 yang berlangsung dari 23 hingga 25 September ini di Dataran Bandar Sibu Fasa I.

Pengerusi Jawatankuasa Petugas Pelancongan Bahagian Sibu (DTTG) Hii Chang Kee berkata, peserta kali ini turut terdiri daripada lima penerjun wanita.

“Selain peserta negara ini, ia turut disertai penerjun dari Australia, Belgium, Kanada, Denmark, Perancis, Jerman, Itali, Ireland, Belanda, New Zealand, Rusia, Switzerland, United Kingdom dan Amerika Syarikat,” katanya pada sidang media dan taklimat keselamatan Sibu International Base Jump 2016 di sebuah hotel terkemuka di sini petang semalam.

Hii yang juga residen bahagian Sibu memberitahu, penerjun paling muda ber-usia 22 tahun dari Belgium iaitu Corentin Parmentier sementara paling tua berusia 60 tahun dari Malaysia iaitu Kapten A. Aziz Ahmad.
“Majlis perasmian Sibu International Base Jump 2016 dijadual berlangsung pada 24 September pada jam 8 pagi dengan upacara miring di pentas utama Dataran Bandar Sibu. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dudong Datuk Tiong Thai King dijangka merasmikan majlis,” ujarnya.
Hii berkata terjunan peserta pada hari pertama (23 September) dan hari kedua (24 September) bermula pada jam 8 pagi hingga 12 tengah hari dan disambung jam 2 petang hingga 5 petang manakala terjunan malam dijadual bermula pada jam 7 petang hingga 9 malam.
“Hari terakhir (25 September) peserta melakukan terjunan bermula jam 8 pagi hingga 5 petang. Mereka kemudian akan dibawa melawat ke Rumah Mathew Chuat, Nanga Tada, Kanowit,” jelasnya.
Seperti pada edisi lepas, terjunan malam berjaya menarik perhatian orang ramai yang memenuhi Dataran Bandar Sibu Fasa 1, khususnya di hadapan pentas utama.
“Kita meminta kerjasama orang ramai agar memberi ruang kepada penerjun untuk melakukan pendaratan di kawasan yang telah ditetapkan,” ujarnya.
Sibu Base Jump yang bermula pada tahun 2009 memperlihatkan peserta melakukan terjunan dari atas bangunan Wisma Sanyan setinggi 126 meter, sebelum mendarat di Dataran Bandar Sibu Fasa I.


____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©