Kondom Anti-Rogol Untuk Wanita

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
"Semakin hari semakin banyak kes Rogol berlaku . Dan disini ada sedikit artikel yang i rasakan menarik untuk dibaca" Mr.J

Kondom wanita anti-perkosaan adalah penemuan Sonette Ehlers, seorang wanita dari Afrika Selatanuntuk mencegah tindak permerkosaan terhadap wanita. Pemerkosaa dicegahdengan cara menjepit penis penyerang, melukai dan membuatnya tidak berdaya.


Alat ini berbentuk kantong dari latex yang diberi duri-duri logammikroskopis yang mengarah ke dalam, dan dipakai di dalam vagina seorangwanita seperti layaknya sebuah tampon. Bila seorang pemerkosa berusahamemperkosa wanita pemakai, penis pemerkosa akan terluka oleh durimikroskopis di dalam kondom tadi dan menyebabkan rasa sakit. Inidianggap akan menyebabkan sang pemerkosa mengurungkan niatnya untukmemerkosa dan memberikan waktu yang memadai buat korban untuk melarikandiri.


Setelah itu, kondom akan tetap melekat pada tubuh si penyerang dan hanya dapat dilepaskan dengan operasi kecil.

Selainfungsi khusus di atas, kondom wanita ini juga akan berfungsi sepertikondom wanita biasa, mencegah kehamilan dan penularan penyakit menular.

Kondom ini diperkenalkan pada tanggal 31 Agustus 2005 di AfrikaSelatan, di mana banyak kasus perkosaan terjadi. Produksi akan mulaitahun berikutnya bila kritik dapat diredam. Sang penemu berharap produkini akan dipasarkan pada akhir 2006 dengan nama dagang Rapex.

Artikel dari Unexplained vs Unexpected

Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Hanya 2sen
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

7 comments:

Tanpa Nama berkata...

erk.. macam2lah awak ni jack. tapi ada juga guna. haha.. tak sanggup pakai benda tu. HUHHUHU.

Romena berkata...

woooo.... selamat ka pakai tu?~~~

Mr.J berkata...

selamat kot.. i tgk tajam2 situ.. uhUH~ +_+

Tanpa Nama berkata...

eee.jack ni macam- macam . tak sangup akak pakai . haha.. tapi bila difikir balik selamat juga . biar si perogol mandul ha.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih untuk blog yang menarik

Mr.J berkata...

terima kasih anonymous, alangkah baik kalau u letak nama u..

ery berkata...

adehh..sakit siot~

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©