Kita cakap pasal "Cinta Monyet"

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Apa itu cinta? korang tahu ke tak ? bagi Mr J cinta tu cinta hhehehehe dan kekadang ingat Cinta & Rangga dalam filem My Heart . Mr J mengenali cinta pada zaman waktu sekolah iaitu dalam darjah 4 fuyyoo.. darjah empat bayangkan (kecik - kecik dah pandai bercinta.

Masa tu Mr J terjebak ke kancah cinta monyet dan tidak melibatkan Monyet dan yang peliknya mengapa dipanggil "cinta monyet?" pelik bukan , entahlah nanti i akan try selidik kenapa dipanggil cinta monyet atau kemungkinan masa tu perangai Mr J suka sangat lepak atas pokok rambutan jiran i atau sebab - sebab tertentu. Eh terlebih pula cerita monyet nih~ :P .

Ingat tak atau pernah beli tak pen wangi , hehehe setiap kali ternampak pen wangi Mr J mesti akan gelak sendiri dah macam monyet lagi , yerlah teringat kisah cinta monyet dulu i tulis surat pakai pen wangi tak sampai seminggu pen wangi i pun kena curi lepas tu siasat punya siasat i dapat balik pen wangi tersebut selepas menyedari tulisan pen kawan i sebijik macam bau wangi pen i.

Ni satu lagi kes cinta monyet i dulu , lepas tulis surat kalau tak ada spray minyak wangi jadinya kena batalkan hantar surat cinta lerr , nak tak nak seludup sedikit minyak wangi kakak, ayah atau emak ambik sedikit spray kat surat , kalau yang bertuah dapat lah bedak wangi dalam surat.hehehe..

Yang bestnya pula setiap Cinta Monyet i melibatkan para posmen secara tidak langsung iaitu selalunya rakan - rakan si perempuan tersebut. Yang lebih pop ye ye pula dengan secara teknik perisik i dengan berjayanya memasukkan surat ke dalam beg perempuan untuk dijadikan kekasih cinta monyetku yang bestnye adalah bila surat aku berjaya dan dibalas . pweeee~~

Dan Cinta Monyet ku hanya bertahan beberapa bulan .. kerana si dia bertukar ke sekolah rendah yang lain.... amacam sedih tak..

Dan bagi sesiapa yang ingin mengamalkan teknik Cinta Monyet dan mengimbau kembali waktu kegemilangan zaman sekolah anda perlu memiliki:

  • Pen Wangi
  • Bedak atau spray wangi
  • Posmen (dikalangan rakan - rakan wanita tersebut)
  • Boleh menyanyikan lagu rindu - serindunya Spoon atau lagu lama Amy Mastura dan yang boleh fasih bercakap English boleh menyanyikan lagu BackStreetBoy.
  • Cincin daripada hadiah percuma yang dibekalkan dalam keropok Mamee atau sebagainya.


* aku masih ingat sidia walaupun cinta monyet

Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©