Bahasa Apa ini? Perkataan lucah yang perlu anda tahu . 18sx

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
"Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Sebenarnya mempelajari perkataan lucah kekadang tidak salah , kerana ada juga faedahnya manalah tahu kot - kot member atau orang lain ada sebut salah satu perkataan di bawah dan mungkin anda faham.

Takkanlah nak tersenggih - senggih sahaja bila orang panggil korang dengan perkataan yang kita tidak tahu walhal dia mencarut dengan bahasa dia kan.

Mr.J selalu mengambil pendekatan belajar Bahasa Perkataan 'Lucah' mengikut tempat yang hendak ditujui sebelum berada ditempat orang kerana 'Bahasa Lucah / Mencarut' kita harus tahu kerana adakala apa yang kita pertuturan seharian tidak Lucah tetapi Sangat Lucah ditempat orang.

Contoh & Fakta:
Keting : Merujuk Kemaluan Wanita jika di Sarawak tetapi di S.Malaysia ianya adalah sejenis 'urat' bahagian kaki haiwan . Seperti Menu 'Sup Urat Keting'.

Burit : Sangat 'Lucah' bermakna Kemaluan Wanita jika di S.Malaysia tetapi Tidak lucah di Sarawak kerana ianya merujuk kepada Buntut jer...

Butuh : Lucah di Malaysia tetapi Maksud yang lain di Nusantara , selalu kita dengar di Sinetron.


Pantat (Agak Lucah)
Burit (Malaysia Timur perkataan tersebut bermaksud Buntut tapi sebaliknya ditempat lain. Agak lucah).
Keting ( lucah di Sarawak kerana bermaksud kemaluan wanita . )
kimak (lucah sangat dimana -mana dalam Malaysia)
B==D (simbol lucah dalam YM atau dimana - mana dalam Internet)
(_|_) (agak lucah juga)
Butuh ( Lucah di Malaysia sahaja)

yang lain akan diupdate dari masa ke semasa atau ada sesiapa yang nak kongsi perkataan lucah mengikut tempat masing - masing ? kalau boleh sila beri maksud sekali.

*kita bukan belajar mencarut tapi cuma nak faham sahaja. lain tempat lain maksudnya.

*Isk aku sebenarnya tak nak melucah , kalau korang nak kuntuk aku better keluar dari posting ini sebelum aku santau korang , aku dah label 18SX.

- Mr.J
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN WWW.PENGERINDU.COM► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©