Madu bumi Kenyalang . Zee Avi (Kokokaina) Izyan Alirahman . "Kantoi" orang Miri .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
ORANGNYA sederhana. Tetapi memiliki bakat luar biasa. Dia, Izyan Alirahman. Begitu nama diberi. dilahirkan di Miri, Sarawak dan pada usia 12 tahun, berpindah ke Kuala Lumpur.

Di Kuala Lumpur, hobinya menulis lirik dan mula bermain instrumen kerana mengisi kebosanan selepas pulang sekolah. Dari situ, bakatnya dalam bidang seni bercambah menjadi sebuah ladang yang kini sedang ranum di seluruh dunia.

Mendalami ilmu fesyen dan undang-undang seawal usia belasan tahun, ironi, tiada salah satu bidang ini yang telah membuat Izyan terkenal. Sebalik, muzik telah menjadikan gadis manis ini dikagumi seluruh dunia.

Kini, seantero dunia, daripada Texas, Amerika Syarikat atau Tokyo, Jepun membawa kepada penduduk di Gong Badak, Terengganu mengenali gadis manis ini. Tetapi bukan dengan nama Izyan.

Sebaliknya, Zee Avi. Ya, Zee Avi, si pelantun lagu-lagu hitnya seperti Bitter Heart, Honey Bee dan Kantoi kini harum merentas peta dunia.

Nama Zee Avi mula meledak dalam populasi hiburan apabila debut perdananya yang menggunakan namanya sendiri dipasarkan pada tahun lalu. Ironi, dua tahun sebelum debutnya dipasarkan secara komersial, dia terlebih dahulu telah menyerang komuniti alam maya menerusi lagu pertamanya secara suka-suka.

Waktu itu, September 2007. Dunia maya telah menjadi medium yang memperkenalkan dirinya ke seluruh dunia. Suatu hal yang luar biasa bagi seorang gadis yang tidak bercita-cita menjual dirinya kepada dunia seperti mana banyak individu lain begitu opurtunis dengan teknologi terkini. Dia hanya menunaikan hajat dan menggembirakan hati temannya. Itu sahaja.

Namun sebaliknya telah berlaku. Kata Zee Avi kepada sebuah majalah antarabangsa: "Saya meletakkan video yang saya buat khusus untuk seorang teman kerana dia terlepas menyaksikan gig saya.

"Sebenarnya dia mahu persembahan saya itu disimpan dalam MP3, tetapi saya tidak tahu bagaimana mahu melakukannya. Berbekalkan sebuah laptop dan video, saya rakamkan lagu Poppy buat dia di laman YouTube. Sewaktu saya ingin membuang video tersebut, teman saya meminta saya meninggalkan saja lagu itu you tube." selanjutnya.




Lirik Lagu Kantoi - Zee Avi (Kokokaina)

Semalam I call you, you tak answer
You kata you keluar pergi dinner
You kata you keluar dengan kawan you
but when I called Tommy he said it wasn't true

So I drove my car pergi Damansara
Tommy kata maybe you tengok bola
Tapi bila I sampai... you, you tak ada
Lagi la I jadi gila

So I called and called sampai you answer
You kata sorry sayang tadi tak dengar
My phone was on silent, I was at the gym
Tapi latar belakang suara perempuan lain

Sudahlah sayang, I don't believe you
I've always known that your words were never true
Why am I with you?
I pun tak tahu
No wonder la my friends pun tak suka you

So I guess that's the end of our story
Akhir kata she accepted his apology
Tapi last-last kita dapat tahu she was cheating too
With her ex boyfriend's best friend, Tommy...


Salam ceria ,
Mr. J
www.pengeRindu.com
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Hanya 2sen
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

3 comments:

Jaws berkata...

aku suka giler lagu kantoi..
syabas zee avi..
paklah pun dgr lagu beliau..
hehe..

Mr.J berkata...

i pun suke , cuma belum pernah terkantoi.

MCM berkata...

hahha....sempoi la zee

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©