Kenapa Manusia bergitu Kejam sekali - Buang Bayi semakin menjadi - jadi. Mayat janin dalam balang gula-gula

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kejam dan sungguh syaitan sekali barang siapa yang membuang bayi tersebut , "syaitan" , kenapa Mr J mengunakkan "syaitan" bagi merujuk kepada orang yang membuang bayi tersebut? kenapa tak gunakan "binatang"? . Jawapnya mudah dan ringkas sedangkan Babi pun sayang kan anak nya sediri bergitu juga dengan haiwan lain .

Inikan pula seorang yang bernama manusia yang dikurniakan Akal dan fikiran tidak mampu berfikir seperti manusia . Memang Sah orang yang tergamak membuang bayi dan memasukkan ke dalam balang tersebut adalah "Syaitan".

Kalau tak silap Mr J kes buang bayi dan kerap sangat berlaku di Negara kita Malaysia , apakah yang mendorong? Sosial? atau budaya bandar? kerana budaya 3gp semakin berleluasa? Ringan -ringan , romen ?



KUALA LUMPUR - Meskipun kejadian buang bayi banyak dipaparkan di akhbar akhir-akhir ini, namun ia masih tidak memberi keinsafan kepada si pelakunya.

Kelmarin, mayat janin perempuan berusia antara tiga hingga empat bulan yang masih bertali pusat ditemui di hadapan Tokong Foo Yan di Jinjang Utara di sini.

Mayat tersebut ditemui disumbat di dalam balang gula-gula setinggi 0.1 meter oleh seorang pengawal keselamatan, M. Joseph, 33, pada pukul 11.30 malam.

*cukup terharu dan sedih bila setiap kali membaca mengenai kes buang bayi .


Salam ceria ,
Mr. J
http://www.pengerindu.com/
http://jacky.pengerindu.com/
(Blog Bahasa Iban)
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.


Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *

Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

8 comments:

Abd Rahim berkata...

Kesian kat bayi yg dibuang tue...berani buat tapi tak berani nak tanggung...siut betul...

Tanpa Nama berkata...

sial! orang yg buat macamtu patut mati.

Unknown berkata...

kesian....dah la ari nya bc kuar ba berita harian sal indu iban yang muai anak ya ba kuching din.....
bikin malu jak.....
nda takut tambah dosa ka cda ya?????

Bby berkata...

nie la akibatnye kalau xde pegangan agama...mudah sgt di goda oleh syaitan..insaf la wahai mereka² yg berperangai sebegini..ingat la Allah!!

Mr.J berkata...

suatu hari nanti yang buang anak ni xdpt hamil lagi baru padan muka

Kech Hidayah berkata...

semoga tidur malam orang2 yang tak berhati perut ni diganggu mimpi ngeri. tak boleh dimaafkan.

jessigirl berkata...

em...bukan x da otak,bukan x binatang tp dorang manusia... Nape pandai takut kalo baby tu dh kuar...sampaikan dibuang merata2 tempat mcm buang sampah. nape x takut dr awal2...[manusia suka menyesal selepas itu bukan sebelum itu] Kalo x nak jaga pun..cuba la bagi kain baik2..lepas tu bg kat org yg x da anak..huh! kan kita boleh menerangi kehidupan org lain. ni x..dh la buat dosa lepas tu x sedar diri..cuba la fikir kalo mak bapa dia yang buang dia mcm tu...huh! x sedar lagi?? isk3

Unknown berkata...

selalunya mereka yg sebegini memg mudah nk mlahirkan anak tnpa rasa sakit...
sebab itulah membuangnya tanpa rasa belas...
bersama-samalah kita berdoa agar mereka mendapat hidayah daripada Allah.
Amin...

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©