Antara Manusia dan Haiwan . Antara buang bayi dan Nafsu . Antara Tapisan dan Adegan Bogel Zul .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Dalam erti kata lain , manusia adalah lebih berakal daripada binatang mahupun segala jenis spesis haiwan di muka bumi biarpun pelbagai cubaan atau kajian yang dijalankan terhadap spesis yang mirip manusia iaitu Monyet ataupun orang Utan dengan harapan mendapatkan pertunjuk bahawa keturunan Moyang manusia adalah daripada Haiwan seperti Monyet.

Perbezaan yang ketara yang membezakan manusia dan haiwan adalah dari segi cara hidup dan makanan. Tetapi manusia seringkali mengaitkan perumpamaan seperti " keji atau
kejam seperti binatang
" yang merujuk kepada prilaku seseorang manusia yang lebih kepada binatang seperti beberapa berita mengenai kes pembuangan bayi yang melanda negara kita .

Mr J sendiri berfikir dan termenung memikirkan gejala " pembuangan bayi di merata - rata tempat " ini seolah - olah menjadi satu Trend yang " diikuti atau terikut - ikut " oleh sebilangan masyarakat yang keruntuhan nilai moral serta kurang didikan agama , kerana nafsu rosak segalanya.

Kalau tidak silap Mr J , setiap bulan mesti ada berita yang terpapar di surat khabar mengenai buang bayi . Apakah punca utama " buang bayi " ini terjadi ? adakah punca daripada kurang didikan dari rumah ataupun berpunca daripada persekitaran tempat tinggal mahupun punca daripada pengaruh media seperti Movie , buku lucah dan tidak lupa pula dengan Internet .



Penapisan Perfileman Negara juga perlu memainkan peranan yang penting dalam melepaskan adegan yang mana perlu dan tidak perlu , tetapi ada juga yang meluluskan adegan pelakon yang berbogel , mungkin atas sebab " kalau tak berbogel maka jalan ceritanya tak menarik " dan ramai yang dah tahu mengenai filem mantar bukan ? dimana salah seorang pelakonnya berbogel untuk menjayakan filem tersebut.

Jadi anda sebagai pembaca sendiri layak untuk memberikan sebarang bantahan dan kalau diikutkan hati lebih baik " banned " sahaja filem Mantar.


" Lebih bagus lagi Filem Gadoh The Movie diluluskan " Mr J

Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/
Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]



Siapa Mr J
? , untuk pengetahuan anda semua Mr J adalah blogger bebas yang dilahirkan di Kepulauan Borneo yang sememangnya Surga keindahan bagi sesiapa yang inginkan kedamaian , ketenangan dan persekitaran alam yang segar .


"Kehidupan yang terindah adalah bila anda bersama insan yang disayangi jadi hargailah orang yang anda sayangi dengan seadanya "



6 comments:

Cipina berkata...

tengok sekarang pun tak ketat dah..semua benda. dulu, rambut panjang pun kena banned. sekarang mana ada dah suma tu..sebab nak untung punya pasal..habis moral digadai. ceh.

JOM TENGOK BLOG KAT IPAD

Mr.J berkata...

@Fina Fento .

nak buat macamana , menuju wawasan 2020...

Mrs. Q! berkata...

mantra
kalau ada yg taksub bleh sesat jauh~

hazman aka species1980 berkata...

Tajuk sebenar filem nie MANTRA kan... maybe typing error kot... just my 2 cent... ;-)

Mr.J berkata...

@hazman aka species1980 .. hehe typing error,,

Mr.J berkata...

@Kie-yu ..

nak tgk penerimaan filem ni nanti.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©