Hobi terbaru mula wujud : Pengumpulan Koleksi klip video lucah 3gp .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kita telah tahu bahawa remaja - remaja sekarang telah mengalami transfomasi ke arah kemajuan yang sangat pesat membangun . Justeru itu, ramai golongan kita termasuklah golongan remaja yang juga bakal menerajui negara suatu hari nanti mula mengambil tempat di era moden ini kerana tidak ingin jauh ketinggalan dengan negara lain .

Tetapi atas kemeriahan persaingan ke arah kemajuan yang ada dari pelbagai sudut termasuklah teknologi serta asas pengetahuan manusia yang semakin meningkat , di dalam kebaikkan daripada transformasi teknologi dan juga kemajuan terselit seribu keburukkan seperti contoh yang kian ketara iaitu wujudnya "hobi mengumpul koleksi 3gp lucah" didalam Telefon Bimbit ataupun di Komputer peribadi , tidak mustahil apabila artis daripada Indonesia disyaki terlibat dalam adegan lucahnya sehingga berpuluh juta orang yang mengunakan carian di internet semata - mata untuk mendapatkan klip lucah 3gp tersebut . Kerana minat atau perasaan ingin tahu ? anda sendiri tahu bagaimana menjawapya.

http://img189.imageshack.us/img189/9400/93985598.jpg

Tidak hanya itu sahaja , hampir 8 daripada 10 remaja yang memilikki telefon bimbit yang menyokong aplikasi pelayar 3gp mendakwa mempunyai serta memiliki puluhan malah ratusan koleksi simpanan klip lucah 3gp samada untuk pertukaran minat ataupun untuk keseronokan. Dan lebih membinggungkan sekarang , tidak hanya remaja lelaki tetapi remaja perempuan juga mulai berjinak - jinak dalam aktiviti pengumpulan 3gp lucah dan masih tidak diketahui apakah motif utama remaja wanita menjadikan aktiviti tersebut sebagai hobi sampingan.

Dalam konteks memilikki 3gp lucah , seseorang individu tersebut lebih cenderung kepada tindak - tanduk bersifat ingin tahu , mencuba serta mengikuti prilaku yang dipaparkan dalam klip video lucah tersebut sehinggalah berlakunya gelaja "seks bebas" .

Timbul pula kejadian pembuangan bayi sehingga memperlihatkan kemeningkatan setiap tahun malah di Negara kita sendiri iaitu Malaysia hampir setiap bulan kita mendengar kes "buang bayi" di surat khabar atau di arus media .

Tekanan perasan juga berlaku kepada mangsa penyebaran video 3gp lucah , dan ini mungkin kerana " Kesetian bercinta yang salah " sehingga sanggup mengadai tubuh serta kesangupan untuk dirakamkan adengan "bersama" atas dasar cinta yang tidak berbelah bagi oleh pasangan masing - masing tanpa memikirkan apa yang bakal berlaku pada masa depan nanti.

Dengan itu pesanan daripada Mr J , setiap tindak - tanduk kita adalah dikawal oleh kita sendiri dan sekiranya kita lemah dalam kawalan kita maka nafsu bakal mengawal kita.




Salam ceria ,
Subscribe
untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/
Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

6 comments:

Kaseh NazLieza berkata...

adoi...rsau btol dgn gejala2 yg xsht mcm ni..mcm mne nk bendung kes yg makin bleluasa mcm ni..

Mrs. Q! berkata...

Inilah salah satu kelemahan online yang kalau tak dipantau~~

Mr.J berkata...

@Kaseh NazLieza

rasa rasa sampai mana pun ttp berleluasan.. takkan ada penghujungnya..

Mr.J berkata...

@Kie-yu .

tidak mampu memantau jutaan pengguna internet kot.

Tanpa Nama berkata...

" seks bebas " di negara kita dah lama berleluasa, cuma dulu2 tak berapa expose sgt. but now, ada banyak laman blog, and ada kemudahan internet, kes2 macam ni makin " beranak pinak".all action x berkesan, sbb lebih ramai yang " menaip" dan "berkaraoke" pasal isu2 tersebut, daripada mengambil tindakan yang tegas dan brutal bagi menanganinya.

FCUTEAM berkata...

bahaye tul zaman skrg.. tak bley blah langsung.. tak tahan je terus umm.. siot tul..




Aiz latest entry
Facebook vs blogger
Kesilapan kita mood blogging down
Babysitter pukul baby pula
How to be profesional blogger

ingin buat link seperti ini juga? Klik disini

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©