Peranan seorang " Kekasih " .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Seharian Mr J mencari ilham mengenai dunia percintaan masakini dan akhirnya siap untuk satu artikel yang mungkin ada pada diri individu yang bernama " Kekasih ".

Kekasih merupakan seorang teman yang berkemungkinan akan menjadi pasangan hidup kita kelak .

Dalam tanggungjawap sebagai seorang yang bernama "kekasih" adalah setia bersama tatkala susah dan senang ataupun menjadi pemberi pandangan serta penasihat samada kita dalam keresahan dan juga di saat kita gembira , untuk menjadi " kekasih " adalah seperti suatu prilaku yang " pratikal " demi untuk mengenali , memahami serta mendalami jiwa pasangan masing - masing sebelum ke peringkat seterusnya iaitu " pasangan hidup kekal " ataupun alam perkahwinan.

Tetapi dikala menjadi " kekasih " , kita sering berfikir dan menyebabkan fikiran menjadi tergangu , pernah sekali kita akan bercakap sendirian " seriuskah dia kepadaku , pernahkah dia menghargaiku , siapakah aku dimatanya ", tidak salah kalau kita berfikir begitu kerana soalan - soalan itu juga boleh menyelamatkan masa depan kita juga kerana kita masih berstatus " Kekasih " dan pada status itulah kita perlu mengenali dengan lebih dekat lagi dan selami sedalam - dalamnya pasangan kita.

Sebagai peranan seorang "kekasih" kita juga perlulah ada fikiran yang lebih "open minded" ataupun berfikiran terbuka seperti contoh jangan pulalah kita ejek pasangan kita sekiranya dia marah dengan mengatakan " u ni kenapa? datang bulan ke? " , paling tidak pun kita cuba untuk membahagiakannya dengan senyuman dan sekali sekala kita perlulah mengalah dan bertolak ansur. ( wanita sebulan sekali memang mood tak baik )

Tapi , sekiranya pasangan anda seorang yang kuat berbelanja maka anda perlulah cuba untuk menasihatkannya dan jangan pula anda "join sekaki " . Satu lagi sekiranya anda sedari bahawa pasangan anda itu jenis yang selalu meminta - minta untuk belikan barangan Mr J nasihatkan Tingalkan sahaja pasangan anda itu , bukan apa itu bukan kekasih namanya itu " pisau cukur " dan kalau sekali sekala apa salahnya contoh untuk belikan barangan untuk ulangtahun serta harijadi .

Kadang - kadang memang agak susah mencari pasangan hidup ataupun Cinta sejati , Sekiranya anda masih Single dan ingin memilikki pasangan kekasih anda perlulah tahu apa yang lelaki minat pada wanita .


Salam ceria ,
Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/
Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

6 comments:

Mrs. Q! berkata...

entri yg sgt tacing ;)

psst..dah check inbox? maybe dlm spam
saye ada bg email pasal ads kt R4T. nk bg tempoh free lg ;)
email add:fourth.floor424@gmail.com

Lisa , Ampang berkata...

susah juga nak bercinta ni yer...

Mr.J berkata...

@Kie-yu

. kalau ada masa Ym i ok.

Abe berkata...

hai Lisa , boleh kenalan?

A Fans of Lee Family berkata...

memang susah bercinta,
senang curang..
kan...

Mr.J berkata...

@˙·•♥ QaSeH ♥•·˙ ..


janji hati saling mempercayai..

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©