Tidak Sampai Sebulan 7 Bayi dibuang dan angka ini dijangkakan terus meningkat.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Ini adalah sebahagian berita mengenai kes " buang bayi " yang Mr J tahu dan angka ini tidak termasuk jumlah yang diketahui ataupun yang disiarkan di akhbar. Berita dibawah adalah sebahagian pautan daripada harian kosmo dan juga metro serta beberapa pautan yang lain , dan disini Mr J hanya memaparkan sebilangan kes buang bayi di malaysia yang bermula dengan Awal bulan 8 sehingga sekarang 19/8/10 dan jumlahnya dah 6 bayi dibuang dan dijangkakan akan terus meningkat.

1: Mayat bayi lelaki ditemui dibuang dalam tong sampah Hospital Melaka. -17/8/10

"Pengadu melaporkan wanita itu mendakwa melahirkan bayi di dalam tandas di hospital itu dan membuangnya ke dalam tong sampah di kawasan wad kecemasan," katanya. Selanjutnya.

2: Bayi lelaki bogel ditinggalkan depan rumah polis. -17/8/10

Marzuki yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Terengganu berkata, ketika itu, beliau dan anggota keluarga yang lain keluar dan hanya Hafiyana ada di rumah. "Hafiyana ternampak bayi itu ketika ingin keluar untuk membeli barang di kedai tidak jauh dari rumah. Sebaik ternampak bayi itu, dia bawa masuk ke dalam rumah dan menyelimut bayi itu dengan tuala sebelum menghubungi saya," katanya kepada pemberita. Selanjutnya.

3: Berhampiran Asrama Kolej Segi - Kota Damansara, PJU 5, Petaling Jaya, Selangor. 15/8/10

Mayat bayi perempuan dipercayai cukup sifat ditemui di tebing sungai berhampiran asrama Kolej Segi, Jalan Teknologi, Kota Damansara, PJU 5, Petaling Jaya, Selangor. Selanjutnya.


4: Pasangan tiada anak jumpa bayi . 15/8/10

BUKIT MERTAJAM - Seorang bayi perempuan yang dipercayai baru berusia seminggu panjang umurnya apabila dia ditemui dalam keadaan sihat selepas ditinggalkan di atas meja di hadapan sebuah rumah di Bukit Minyak di sini Ahad lalu. Selanjutnya.

5: Mayat bayi ditemui dalam kumbahan Najis. - 12/8/10


Laporan Utusan Malaysia, jam 5 petang semalam mayat bayi perempuan ditemui dalam lubang kumbahan najis di belakang asrama kolej kediaman di Bandar Bukit Bunga, Tanah Merah. Selanjutnya.

6: Remaja Jumpa Bayi di tepi jalan. /8/10


SABAK BERNAM: “Saya panik tak tahu nak buat apa-apa. Selepas lihat bayi itu menangis sekuat hati, saya telefon mak cik yang tinggal di Bandar Baru Bangi memaklumkan kejadian dan dia minta saya beli tuala dan susu,” kata seorang remaja hanya mahu dikenali sebagai Iz, 20-an yang menemui seorang bayi lelaki di Jalan Menteri, berhampiran sebuah bank, Sungai Besar. Selanjutnya.


7: Bayi ditemui di Rumah Kedai. 1/8/10

NIBONG TEBAL - Seorang bayi perempuan berbalut surat khabar dan plastik ditemui ditinggalkan di kaki lima sebuah rumah kedai di Taman Cegar, Simpang Ampat, dekat sini awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.56 itu, bayi perempuan yang masih bertali pusat itu dipercayai baru dilahirkan dan ditemui oleh seorang lelaki yang tinggal di rumah kedai itu. Selanjutnya.

Persoalannya : Sampai bila ia akan terus berlaku ?



Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/
Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 Sarawak , Malay Mp3 , Techno Mp3 . [#Blog Trick & Tips]

8 comments:

shima berkata...

bodoh kan!cam buang sampah je dowang wat!

Amir Izzat berkata...

aduhai.. masalah nie takkan selesai kalau pemimpin negara ambil serius..bertindak tegas..ini tidak..dah jadi macam-mcam baru nak kuasakan undang-undang..huhu

Hariz berkata...

SubhanaALlah

New Entry Prof-Hariz
Ayie Tak Puasa Tapi Nak Raya.

Mrs. Q! berkata...

huwaaaa~!
kejamnye
sedih tgk gambau tu

Mr.J berkata...

@shima .

lebih bodoh dari binatang,

Mr.J berkata...

@Amir Izzat .

gejala sosial yg teruk sekarang.

Mr.J berkata...

@Kie-yu .

lebih kejam dari binatang. binatang pun xmacam tu.

Tanpa Nama berkata...

Very enlightening and beneficial to someone whose been out of the circuit for a long time.

- Lora

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©