Bila Gay Malaysia bersuara - Paderi Ouyang Wen Feng

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Ini pula kisah mengenai seorang Paderi yang tak diiktiraf dan kenapa Mr J berani kata bahawa Paderi tak diiktiraf? tidak pernah ada Paderi Gay ( kalau Gay mana mungkin boleh jadi Paderi lain lah kalau buat agama sendiri). Jangan terkejut , bahawa sebilangan Gay - gay di Malaysia semakin berani untuk menonjolkan diri dan semakin lantang menyuarakan Hak masing - masing .

Gay ataupun lebih dikenali sebagai ' menyukai sejenis yang sama dengan lelaki kepada lelaki " , dan " Lesbian " pula adalah wanita kepada wanita.

Punca kejadian dan fenomena Gay , Lesbian , Pengkid atau tomboi telah lama bertapak di Negara kita sebelum Merdeka lagi tetapi bilangan agak sedikit jika dibanding dengan sekarang dan dahulu agak tersorok pelakuan golongan sonsang tersebut tetapi tidak lagi pada zaman sekarang.

Apabila paderi homoseksual tunggal Malaysia mengumumkan bahawa beliau akan menubuhkan gereja 'gay' atau 'sesama jenis lelaki' yang pertama di negara ini, beliau dihujani pelbagai kritikan dan bidasan.

Namun paderi Ouyang Wen Feng tidak mengalah dalam menghadapi tindakan kerajaan dan pemimpin agama untuk mengagalkan rancangannya itu. Homoseksual adalah satu jenayah di Malaysia dan boleh dihukum sehingga 20 tahun di penjara.

Menurut lapporan AFP, gereja yang ditubuhkannya itu beroperasi secara senyap di pinggir Kuala Lumpur sejak tiga tahun lalu dan menarik sekumpulan penganut Kristian 'gay' pada setiap Ahad dan menghadiri kelas mempelajari kita 'Injil'.

Tindakan Ouyang ini adalah hanya satu daripada tindakan beberapa pergerakkan yang berjuang untuk hak komuniti 'gay' di negara ini yang mahu hak mereka dihormati.

"Kita cuba menggalakan lebih ramai orang menyertai gereja kami,- bagi masyarakat Kristian untuk ke depan dan hidup secara semula jadi,” katanya yang sebelum ini pernah berkahwin selama sembilan tahun sebelum mengumumkan bahawa beliau juga seorang homoseksual pada tahun 2006.

"Sama ada seseorang itu 'gay' atau 'straight' atau 'dwi-seksual' - ini adalah orientasi seksual, ini bukan sesuatu yang kita lakukan yang men jadikan kita seseorang 'gay'.”

Ouyang berkata gerejanya juga menerima mereka yang 'dwi-seksual' dan kumpulan 'mak nyah' serta 'hetero-seksual' dan mahu golongan itu memahami bahawa mereka “tidak keseorangan dalam perjuangan mereka.” . Malaysiakini.com
Individu tersebut haruslah ditahan dan dikenakan tindakkan yang sewajarnya dan mungkin kita tidak ingin melihat suatu hari nanti wujud pula Kuil Gay , Masjid Gay , Gereja Gay , Tokong Gay dan sebagainya.


Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

5 comments:

Cipina berkata...

ha..sudahhh

Kaseh NazLieza berkata...

adoyai...mcm2 kerenah manusia ni..

Mr.J berkata...

@Fina Fento.

tidak pernah ada kesudahan..

Mr.J berkata...

@Kaseh NazLieza.

macama2 ada.. itu baru yang diketahui,, yang tak diketahui?

Tanpa Nama berkata...

@Mr. J pengeRindu

jangan cakap la mender belakang, yang depan pon tak mampu nak cegah. Laknat kaum ni!

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©