Jangan layan ataupun balas email daripada Vanessa Miranda Putri .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Risau pula Mr J bila melihat email yang seperti digoogle transalatekan , dan teknik email ini adalah seperti email - email spam yang lain dan email daripada Venessa ini adalah email yang memerlukan perhatian yang mengunakan minda sepenuhnya dan sesiapa yang kencundang dengan ayat - ayat memujuk dibawah maka anda akan menjadi mangsa .

Taktik biasa yang selalu Mr J terima , email akan dihantar kepada mangsa dengan mengatakan memerlukan bantuan untuk mengeluarkan sejumlah wang yang besar dan akan dikongsi bersama , tetapi sebelum itu 'spam" email ini akan meminta mangsa untuk memindahkan sejumlah wang ke dalam akaunya dengan alasan untuk menangung sebilangan proses pemindahan wang tersebut.

Dan sekiranya anda telah memindahkan wang anda dengan harapan untuk mendapatkan pulangan yang besar tetapi setelah itu anda tidak akan menerima apa - apa dan si 'spam" email ini akan menghilangkan diri. Jadi kepada anda diluar sana sila jangan endahkan email daripada orang yang tak dikenali lebih - lebih lagi yang melibatkan wang.

Dibawah adalah email yang Mr J terima:

Dear

Saya Vanessa Miranda Putri, saya warga negara Indonesia yang tinggal di London, dan saya sudah menikah dengan Mr. James Harrison yang bekerja sebagai contractor dan beliau berasal dari England. Saya menikah dengan Mr James Harrison pada tgl 10 october 2002 dan beliau bekerja di subsea kontrak, minyak, gas dan petroleum untuk pengambilan minyak bumi dan juga pemasangan pipa di singapore, beliau bekerja dari tahun 2002 dan habis kontrak pada tahun 2005. Dan setelah itu kami kembali ke negaranya di England sebagai suami istri dan mempunyai satu putri dari suami saya Mr James Harrison. Kami mendapatkan musibah setelah kami kembali dari pantai yaitu mobil kami bertabrakan dengan tiang jembatan, yang mengakibatkan dada suami saya terhantam oleh stir mobil, kami segera melarikannya ke rumah sakit tapi ditengah jalan suami saya meninggal dunia. Entah mengapa hanya saya dan putri saya yang selamat atas kejadian ini.

Selepas pemakaman suami saya tgl 10 juli 2009 keluarganya datang mengatakan mau mengambil alih semua harta suami saya, mereka mengatakan bahwa saya tidak sah menikah dengan suami saya Mr. James Harrison, jadi saya terpaksa memberikan rumah beserta isinya dan semua informasi mengenai tabungannya. Sejak agustus, saya mengajukan masalah ini ke pengadilan bersama pengacara mendiang suami saya untuk menyelesaikan kasus ini, tapi tidak ada kabar yang menggembirakan sejak saat itu.

Mendiang suami saya mempunyai deposito sebesar $4,000,000 us dollar (empat juta dollar) dan uang tersebut beliau depositokan di Perusahaan Sekuriti pribadi di London. Uang itu aman disimpan di Perusahaan Sekuriti karena menggunakan code dan nama rahasia. Keluarga dari mendiang suami saya tidak mengetahui mengenai uang tersebut. Hanya saya dan pengacara mendiang suami saya yang mengetahui uang itu disimpan oleh suami saya di Perusahaan Sekuriti pribadi. Saya berharap menerima balasan yang baik dari anda karena saya akan memberi tahu bagaimana langkah awalnya. Saya sudah mengambil langkah matang untuk memberikan rumah beserta isinya kepada keluarga mendiang suami saya dan mengambil uang tersebut. Dan saya ingin kembali ke tanah air yaitu negara indonesia bersama putri saya untuk memulai kehidupan baru.

Saya percaya dengan anda dan saya yakin anda tidak akan mengecewakan saya apabila uang itu berada di tangan anda. Saya mohon supaya anda tolong menyimpan rahasia ini dan jangan memberitahukannya kepada orang lain.

Thank You

Best Regards

Vanessa Miranda Putri

Giler ke ape, ingat senang nak tipu Mr J . Jangan pandang rendah email seperti ini dan sudah ada di Malaysia malah ramai yang ditipu.



Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

4 comments:

boy berkata...

oo,,,, ini olang pun ada kes ke huhuhu

Amir Izzat berkata...

hurm..tak paham ar..dia minta wang kita ke?? adoi...macam2 lah

Mr.J berkata...

@BOY HOT WEB.

macam2 org yang ada didunia.. siapa yang tamak selau rugi.

Mr.J berkata...

@Amir Izzat.

dia akan meminta pertolongan kita untuk mengeluarkan wang di luar negara , tapi sebelum itu dia akan minta kita memasukkan/mengirimkan sejumlah wang untuk memproses pemindahan wang dari luar negara yang dipercayai benilai jutaan ringgit.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©