Surat sahabat dari masa depan .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kepada Semua yang berada di bumi dan bloggernation ( ini pun sekiranya bumi belum kiamat ).
Tarikh: 23-9-2501


Terlebih dahulu saya ingin memperkenalkan diri ini sebagai Lina dan kepada sesiapa yang membaca surat saya ini diharapkan dapat memahami apa yang berlaku pada tahun sekarang iaitu 2501 .

Pada tahun 2501 pelbagai rupa bentuk manusia bakal wujud tak kira dari segi fizikal mahupun batin, disini penguguran dan pembuangan bayi atau janin sekarang telah dianggap sebagai perkara biasa dan tiada lagi tindakan diambil seperti zaman anda sekarang. Hospital kerajaan mahupun swasta telah mengamalkan dan menerima penguguran bayi secara percuma untuk mengelakkan pembuangan Bayi di merata tempat seperti tahun 2010 iaitu tahun kemuncaknya bayi dibuang dan tindakan diambil.

Tahun 2501 juga kami juga membeli harga ayam dengan harga yang cukup mahal sekali kerana ayam dibiakkan secara makmal dan disuntik dengan bahan untuk membolehkan manusia kenyang selama seminggu kerana bahan bekalan makanan mentah seperti daging semakin banyak dicemari virus .

Tiada lagi pohon kayu atau rumput di muka bumi kami dan jikalau adapun rumput hanya ditanam di kediaman orang kaya sahaja kerana harga rumput dan pokok lebih mahal daripada emas serta belian . Ekosistem disini juga semakin terancam dan setiap Bandar dilengkapi sebuah "balang" besar dan ditampung oleh oksigen buatan manusia sahaja.

Air minuman kami tiada lagi air daripada sumber mineral yang anda minum sekarang kerana air galian mineral pada tahun 2501 telah terancam dan kami hanya meminum air isotonik yang dibekalkan oleh kerajaan sekarang dan sekiranya adapun Air Mineral harganya adalah RM30,000 sebotol dan jangan anda terkejut kerana ekonomi semakin menurun begitu juga dengan matawang atas sebab perbalahan politik dan keadaan negara kami pada 2501 tidak lagi seimbang.

Kuasa - kuasa besar seperti Amerika semakin terus menguasai Bumi dan setiap negara dibawah naungan Kuasa Amerika. Kami tidak lagi bebas seperti mana anda sekarang di tahun 2010 dan nasihat saya kepada anda semua ubahlah zaman anda sekarang dan rancang dengan baik sebelum zaman cucu - cicit anda akan mengalami kehidupan seperti saya sekarang.

Yang benar ,
Lina ,
Cybernation, Malaysia .

* Hasil nukilan dan bayangan serta ramalan Mr J sendiri untuk disebarkan .

Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]
Design Wonder
Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH
Wang Tsunami anda

7 comments:

Lachmanasegran berkata...

ya ampun..sedih sungguh membaca surat ini..saya fikir bahawa surat ini pasti akan menjadi kenyataan jike mereka masih membuang bayi..sedih sekali..=(

Mr.J berkata...

@loves fashiondiva X0X0.

mgkin itu bnr terjadi suatu hri nnti..

Tanpa Nama berkata...

peringtn tok ''kita-kita'' yg ingkar..seram jgk bilaa btl2 jd nnt

Mr.J berkata...

@kasihkuamiera.

kita-kita yang kadang2 mudah lupa.

Cik Kiah berkata...

terharu sangat.. rasa sebak bila baca artikel Mr J nih... biarpun tak mungkin hidup sampai tahun 2501 moga - moga cucu cicit kita tak hidup seksa ... isk sdih sangatlah..

riski berkata...

hahah... ada2 aja 2501 masih pake mata uang RM ya?
suatu yg mustahil..

memang saya rasa tujuan orang iseng yg buat surat ini bagus untuk membuat kita sadar akan pentingnya alam ini..

nice keep save ur earth..

Mr.J berkata...

@riski.

heheh .. Riski Zero.. makasih berkunjung .. mmg sesuatu yang "maybe" berlaku.. kita juga tidak tahu..

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©