Realiti : Pengunaan Tudung Masakini. 18sx

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hello all dan salam sejahtera , kali ini Mr J kembali dengan kisah yang lebih hot dan bakal menyebabkan sebilangan individu terasa ataupun dirasa . Kisah ini mengenai Tudung dan kalau tak silap Mr J dahulu ada satu entry yang menarik mengenai " Aku nak kau Buka Tudung itu sekarang! "

Pengunaan Tudung masakini lebih kepada style ataupun dengan nama yang lebih mudah difahami iaitu " pemakaian yang mengikut trend " . Percaya atau tidak sebilangan pengunaan tudung yang Mr J ringkaskan dibawah ini akan menyebabkan anda semua terkilan sementara dan itulah Realiti yang tak dapat dinafikan.

Love Bite ataupun gigitan Cinta .

Terkejut dengan perkataan diatas? baiklah mari kita berfikir secara realiti Zaman sekarang , pengunaan tudung juga digunakan oleh sebilangan wanita [ Sebilangan ok ] untuk menutup perbuatan yang "terkutuk" seperti menjadikan tudung sebagai "pelindung" bagi mengelakkan leher mereka yang digigit oleh vampire dapat disembunyikan. Seperti contoh dimana satu rakaman video yang melibatkan "Asmara" diantara warden dan Seorang Ustazah .


Rambut yang tidak dijaga.

Tahu atau tidak ramai wanita tidak membuat penjagaan yang rapi keatas rambut mereka kerana dengan alasan " eleh buat apa aku nak jaga rambut aku pakai tudung ".

Identiti

Identiti diantara pemakai Tudung dan yang tidang memakai tudung adalah sangat berbeza sekarang kalau dahulu kita mendengar perkataan seperti " Mesti dia alim atau dari keluarga yang cukup didikan agama sebab dia tak pernah tidak memakai Tudung " .

Tetapi bagaimana pula sekarang ? Kalau melihat sebilangan wanita bertudung justeru sebilangan akan mula berkata " hek eleh.. tudung je lebih tapi perangai setan , ko tengok tu brader.. tudung tapi seluar ketat nampak G-String " ataupun " i tak percayalah dia tu alim dengan tudungnya tu " .

Kadang - kadang kes seperti diatas terus "tempias" kepada masyarakat yang sememangnya mengetahui pemakaian Tudung yang sebenar.

Itu adalah sebilangan "alasan" di zaman moden ini , terpulang kepada anda semua untuk menilai kerana inilah realiti . Sebelum mengundur diri , Mr J ingin memohon maaf sekiranya ada yang tersinggung dan artikel ini bukan diwujudkan untuk menyinggung sesiapa mahupun yang mati ataupun yang tengah membaca weblog ini.



Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

7 comments:

Mohamad Termizi berkata...

hal ni kalo kat negara2 islam lain pun lagi teruk.. orang kate kite kat hujung dunia skang ni.. so nilah tanda nye

miranasib berkata...

"disebabkan setitik susu pekat manis, habis rosak teh tarik secawan"

erk?

ah, lebih kurang!

wallahualam..

moga diri ini terpelihara dari nafsu dan bisikan syaitan yang direjam!

hans berkata...

yups
macam biasalah
manusia nih rambut sama hitam
hati lain2
ada yg betul2 bertudung kerana kewajipan
dan ada juga yg bertudung kerana sebab2 seperti di atas
tepuk dada tanya iman wahai wanita2 di luar sana

P/S : Blog Pilihan Malaysia 2010 - Jom Senaraikan Blog Pilihan Anda

Mr.J berkata...

@Mizi a.k.a SKELERTOR.

Zaman sekarang mmg xdpt nak tgk alim2.

Mr.J berkata...

@cik kotak.
jom teh tarik satu.

Mr.J berkata...

@hans.

majority adalah sebab2 diatas.

Tanpa Nama berkata...

betul tu.. susah nak cari anak "dara" sekarang..

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©