Cara menghadapi Suami yang mempunyai hubungan di luar.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Seringkali kita mendengar keluhan rakan - rakan mengenai pasangan mereka mempunyai "affair" atau skandal diluar tetapi bagaimanakah cara untuk menangani dengan cara yang lebih halus tanpa mengunakan kekasaran.

Mr J telah menerima satu kes iaitu mengenai si Isteri yang mendapat tahu Suaminya bermain kayu tiga diluar ataupun dengan erti kata yang lebih moden iaitu skandal. Mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata dan telah lebih daripada 3 tahun berumahtangga dan mungkin itu masih baru tetapi k
enapa dan mengapa boleh terjadi kes seperti "kayu tiga" atau skandal dikalangan sesebuah institusi keluarga? .

Siapa yang patut dipersalahkan? Isteri ataupun Suami? disini Mr J tak mahu mempersalahkan sesiapa dan ini adalah merupakan pendapat Mr J sendiri.

Sekiranya ini berlaku dalam konteks si Isteri maka si isteri tidak perlu cepat mengelabah dan terus memaki si suami kerana ini akan memburukkan lagi hubungan .

Perkara pertama adalah lebih baik berbincang dengan si suami dengan cara yang aman dan ingat apa yang Mr J hendak katakan ialah jangan terus mendesak si suami untuk mengaku sehingga si suami berasa rimas dan kemungkinan akan terus membenci anda.

Kedua , buatlah perkara yang "indah" sewaktu bersama dengan si suami dan berikan yang terbaik dari apa yang pernah di"laku"kan bersama , tidak salah mencuba aksi - aksi yang baru bukan? sambil naikkan aroma dengan pemakaian yang segar dan wangi kalau boleh jangan terlebih wangi kerana akan menyebabkan si suami berkata "eh, buat tabiatke?" .

Ketiga, jangan mulakan perbualan yang boleh menyebabkan "mood" bersama hilang seperti menanyakan si suami mengenai "ada atau tiada" affair diluar.

Ini adalah cara yang sangat halus tanpa melibatkan kekasaran fizikal dan mental. Luangkanlah lebih masa untuk bersama dengan si suami dan keluarkan idea untuk bersama seperti keluar bersama bahkan cuma untuk kembalikan masa indah sewaktu mula berkenalan dahulu .

Ambil masa untuk berborak dengan Suami mengenai kenangan lampau iaitu seperti saat pertama kali keluar dating atau mengenai malam pertama yang indah dahulu sambil cuba untuk rapatkan untuk bersama .

Keluarkan gambar - gambar lama serta lihat bersama dengan suami sambil menceritakan nostalgia gambar tersebut diambil. Ungkapkanlah kata "I love you" setiap kali bangun pagi dan elakkan lambat bangun daripada suami.

Setakat ini sahaja tips yang Mr J berikan untuk segmen Cinta.

Mungkin anda boleh membaca artikel Mr J mengenai "Skandal" .

Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM5 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid
PengeRindu Network : Gallery & Koleksi Mtv Lirik Lagu
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©