Kisah Ikan Masin - Salted Fish. ( Dedicated to Mr.Kemo J Iverson )

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Siapa yang tak kenal ikan masin sila gigit kaki sendiri. Kisah ini Mr J dedikasikan kepada rakan Mr J yang berasal dari Tripoli Libya iaitu Mr. Kemo J Iverson (dude, u should use my translation widget on the right sidebar) .

Dahulu semasa Mr J masih menuntut di salah sebuah Institusi di sekitar Serdang, Selangor dimana waktu pertama kali Mr J menjejak kaki ke Semenangjung Malaysia pada pertengahan Tahun 2005 disitulah Mr J berkenalan dengan seorang pemuda Arab yang juga merupakan penuntut di British Council Kuala Lumpur .

Perkenalan bermula di taman permainan kawasan Flat di area The Mines Shopping Complex dimana Mr.Kemo keseorangan sambil memerhatikan gelagat kanak-kanak yang bermain di situ.

Maaf Mr J seksi disini , tetapi saya ikut tema sahaja .

Mr J pun dengan gaya seorang yang sangat peramah terus menenggur dan berborak dengan slang "broken english" dan akhirnya kami menjadi kawan rapat sehingga hari ini dan status terkini Mr Kemo berada di Tunisia dan sekarang masih berhubung rapat mengunakan Facebook.

Baiklah Mr J dan kisah ikan masin bermula apabila Mr J membawa balik ikan masin dan juga "Kasam Ikan" atau dikenali sebagai Jeruk Ikan di Sarawak apabila balang dibuka maka bau yang agak kurang menyenangkan akan dapat dihidu maka saat inilah rakan Mr J iaitu Kemo mengelabah dan kurang selesa .

"Did you guy eat that kind of food?" soalnya
"Yes, we eat dead stinky fish and it so healthy" balasku sambil gelak.

Bukan itu juga , survival series kami bersambung dengan hanya memakan Ikan Masin sahaja dan itulah lauk harian Mr J dan bergitu juga Kemo hahaha .

Now you have to learn eat this Salted Fish Everyday .

Pelbagai kenangan zaman menuntut di Serdang , Selangor dahulu tak kurang pula yang pahit. Yang paling paling Mr J pernah merasa tidak makan selama 3 hari setengah berikutan budget bulanan tidak diurus dengan betul.

Dan daripada pengalaman itulah Mr J mampu hidup berdikari keseorangan sejak berumur 18tahun dan waktu itulah Mr J berpisah dengan Keluarga di Sarawak dan cuba mencari nasib dinegeri orang . Kalau dibandingkan Mr J dengan Kemo , Kemo lagilah jauh tinggi pengalamannya Merantau dari Libya ke Malaysia dan sekarang Tunisia.

Life must go on.


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

1 comments:

Mr.J berkata...

@bsyok .

Ingatkan nak komen, iklanlah pula.

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©