Selamat Menyambut Hari "malaysia" Ingatlah Perjanjian 20 Sabah & 18 Sarawak Pembentukkan "Malaysia" .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert


Selamat Menyambut Hari "malaysia" kepada anda semua . Hari ini mengikut sejarah yang sedia ada 'malaysia' dibentuk daripada "Pembentukkan" melalui "Perjanjian Perkara 18/20" daripada Negara North Borneo ( Sabah ) dan juga Negara Sarawak dan dipersetujui oleh Negara Tanah Melayu ( Malaya ) dan maka itu termeterailah dan tertubuhnya Sebuah "Negara Persekutuan".

16 September , anak muda Sabah & Sarawak berkabung kerana "Janji 18/20 dimungkiri" selama 49 Tahun . Bukan itu sahaja Hak - hak Autonomi yang sedia ada kepada rakyat Sabah dan Sarawak kini banyak dimanipulasi atau disalah guna oleh 'sesetengah' individu demi 'kepentingan' mereka sendiri.

Ramai yang menyedari bahawa ramai ahli politik sekarang t

ertumpu menangih simpati kepada Sabah dan Sarawak kerana sebab - sebab yang mungkin pembaca sendiri mengetahui .
Tidak lupa dengan yang menghina dan mencaci warga Sabah dan Sarawak sehingga ada yang terang menerang sehingga ke program 'live' kaca TV .

Banyak juga isu mengenai ramai tokoh sejarah sebilangan mengatakan Perjanjian Perkara 18/20 Sabah & Sarawak adalah memorandum biasa , sekiranya ianya adalah memoradum biasa maka Negara Persekutuan "Malaysia" tidak wujud dengan erti kata lain Negara Tidak Sah.


Semakin dekat dengan Pilihanraya maka Isu Perjanjian Perkara sering kali digunapakai oleh sesetengah parti sebagai modal kempen di Sabah dan juga Sarawak .

Walhal kini kita telah memperlihatkan bagaimana sejak 2 , 3 tahun ini Sabah & Sarawak menjadi 'emas' bagi sesetengah 'golongan' dan ada yang tidak segan silu melaungkan kebenaran malah ingin menjadi 'hero' untuk menengakkan keadilan di Sabah & Saraw

ak sedangkan 'mereka' bukanlah anak jati kedua negara tersebut.

Ada yang sanggup naik 'belon' berulang - alik ke Sarawak serta Sabah dan tidak lupa juga ada yang terkena sekatan dihalang memasukki negara Sabah dan Sarawak
atau Hak Autonami 18/20 Perkara 6 iaitu Kawalan Imigrisen yang dikuartiri akan memberikan ancaman keselamatan .

Kenapa artikel ini menyamakan Sabah & Sarawak adalah "Negara" dan bukannya "Negeri" ? Sabah dan Sarawak bukanlah berstatus 'Negeri' dalam Malaysia dan kedua - dua Negara tersebut adalah "Negara Persekutuan" Malaysia seperti mana Negara Singapura suatu ketika dahulu.

"Kita bukan menyertai Malaysia, tetapi kita membentuk Malaysia bersama - sama...."



Selamat Menyambut Hari 'Malaysia' kepada anda semua.

Sejarah Buku Teks Sekolah tidak pernah mengajar mengenai "Pembentukkan Malaysia" malah seakan - akan 'sesetengah individu' cuba untuk memadamkan Perjanjian ini tetapi tidak pada masa sekarang.

Perjanjian Perkara 18/20 perlulah diterapkan dalam buku sejarah sekolah supaya generasi akan datang tidak 'terfikir - fikir' atau 'terkejut' sekiranya melawat Sabah , Sarawak kerana masakini sekiranya anda orang luar daripada Sarawak maka anda ada had limit tempoh masa tinggal selama 3 bulan sahaja dan tidak boleh lebih sekiranya lebih maka anda perlu melaporkan diri kepada imigrisen disana.


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©