Cuti Mr.J dimafaatkan sepenuhnya dengan Beer "Carlbergs" , Mancing serta BBQ .

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Salam sejahtera semua , hari ini barulah Mr.J masuk kerja setelah 3 hari bercuti sempena Hari Deepavali . Kalau cuti lebih daripada 2 hari maka Mr.J akan membuat aktiviti memancing seperti mana pengemar - pengemar pemancing di seluruh dunia. 

Jangan seperti Istilah "Katak dalam Tempurung", keluarlah melihat tempat orang maka anda akan tahu adat serta budaya orang luar daripada anda daripada anda menghakimi mereka atas kerana perbezaan budaya. - Mr.J 15/11/12

Kali ini Mr.J memilih lokasi di kawasan Pantai Port Dickson tapi taklah area kawasan pantai sebab pantai Port Dickson sedang banyak penyelengaran .

Mr.J bertolak pada malam Isnin selepas dijemput oleh rakan Mr.J yang tinggal di Port Dickson iaitu Solomon serta Isterinya dan anak - anak mereka untuk pengetahuan semua anak - anak Solomon barulah 1Malaysia iaitu kacukan Sarawak + Negeri Sembilan = Sarawak Sembilan.


Gambar diatas menunjukkan bagaimana seorang propa pancing dengan skill yang pernah terpancing kura - kura beberapa tahun lepas.


Carlberg dengan Mr.J serta rakan memang tidak boleh dipisahkan semasa pergi bercuti walaupun dalam kereta ( jangan memandu bila mabuk k ) . Harga 1 carton Carlbergs Beer agak murah sedikit iaitu RM 109.00 kemungkinan ada diskaun sempena Perayaan Deepavali.


Ini adalah gambar kaki seekor Putera Duyung dari Sarawak dan ini kali pertama Putera Duyung melihat kakinya setelah minum beberapa Tin Beer .


Kami juga ber'bbq' semasa memancing , memang tidak dibazirkan mana - mana organ ayam buktinya sila lihat gambar dibawah dimana Mr.J meng'bbq'kan Kaki Ayam.


Cuaca yang agak baik pada masa itu , nasib baiklah Mr.J bomoh hujan sambilan mampu meramal Hujan dengan menelan seekor anak katak hidup - hidup . :P


Bila melihat Lautan yang luas serta permadangan awan petang umpama kerinduan kepada si dia semakin kuat , hanya masa sahaja mengadili keadaan.


Dunhill serta Winston , rokok dimalaysia sekarang sudah naik 20sen maka kira sekotak RM10* justeru itu perokok - perokok haruslah diberikan Sijil Penghargaan kerana telah menjadi Tunjang kemeningkatan ekonomi malaysia sejak 20 tahun yang lepas.


Mr.J juga sempat menghidangkan "Umai" kepada keluarga rakan Mr.J iaitu Umai Udang , apa yang anda lihat pada gambar diatas ada semangkuk air limau nipis dan semangkuk isi udang yang telah dipotong kecil.


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©