Kenapa Lelaki tidak boleh Berada dalam Pejabat selama 8 jam?

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Lelaki selalu dikategorikan sebagai seorang yang gagah serta kuat dimana wanita . Entry kali ini adalah berdasarkan pengalaman seorang Lelaki apabila berada di dalam Pejabat dan Mr.J percayai ramai lelaki kini mengalami situasi seperti apa yang bakal Mr.J nyatakan dibawah.

Ramai Wanita diluar sana bahkan yang sama sepejabat dengan pekerja lelaki tidak perasan tingkahlaku sebilangan pekerja lelaki , kerana pekerja wanita lebih cenderung kepada sesi "bergosip" apabila mempunyai waktu terluang.

Realitinya Wanita boleh bertahan berada didalam pejabat lebih daripada 8 jam sehari manakala pekerja Lelaki hanya mampu bertahan duduk didalam kerusi pejabat selama tidak sampai 1 jam , ini kerana lelaki lebih bersikap 'aktif' berbanding wanita . 


Dalam masa 2 jam Pekerja Lelaki dianggarkan akan keluar daripada Pejabat lebih kurang 4 kali samada untuk merenggangkan pinggang , bersenam kaki ataupun melepak di kawasan 'smoking area'.

Kaum Wanita yang bekerja sama seperjabat dengan pekerja lelaki lebih memadang 'serong' terhadap pekerja lelaki kerana kekerapan pekerja lelaki ini keluar dan justeru akan dicop oleh sebilangan wanita bahawa lelaki tersebut 'mengular'.

Mr.J berharap sebilangan pekerja wanita tidak bersikap prejudis terhadap pekerja lelaki di pejabat mereka dan tingkahlaku tersebut adalah demi kebaikkan masa depan Kaum Lelaki.  ( Lelaki tidak boleh duduk lama dikerusi sebab mereka ada telur kalau kena 'duduk' je boleh mandur.. faham T_T ) .

Mr.J tahu sebab Mr.J kan lelaki dan pernah menghadapi situasi berkerja di dalam persekitaran pejabat yang majoriti wanita , apa yang Mr.J perhatikan bahawa golongan wanita lebih suka ruangan pejabat dan melepak dalam pejabat bila waktu rehat sebaliknya Pekerja lelaki tidak gemar berada di kawasan Pejabat kerana Bilik Ruangan Pejabat umpama sebuah 'sangkar penyeksaan' bagi mereka apatah lagi sekiranya bekerja bersama pekerja wanita yang 'mulut murai' atau 'buzy body'.


Kaum Lelaki di dalam pejabat lebih kepada membuat hal sendiri berbanding sebilangan pekerja wanita suka 'berkelompok' apabila didalam pejabat.

Pekerja Lelaki akan menghilangkan stress mereka dengan cara tersendiri iaitu akan menghabiskan masa selama sejam di kawasan 'smoking area' dan berbual - bual bersama pekerja yang lain. 

Pekerja Lelaki juga tidak suka berkongsi masalah dengan pekerja wanita sepejabat kerana bagi mereka jika berkongsi masalah dengan salah seorang pekerja wanita maka keseluruhan pekerja wanita akan mengetahui masalah mereka.

Setakat itu sahaja coretan Mr.J. :)

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©