#MyJihad : Indahnya Umat Christian dan Muslim di Palestine - "Allah" di bumi Malaysia? dan Tolenrasi Agama yang harus ada di Malaysia.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Indahnya Umat Christian dan Muslim di Palestine , mereka bersama - sama meraikan perayaan umat Christian di sana dan ratusan para Umat Muslim .

Tentu sebilangan orang malaysia agak terkejut dengan topik ( isu agak sensitive jadi bukankan minda anda sebentar ) yang Mr.J ingin kongsikan hari ini sebagaimana apa pandangan dan juga 'krisis' penggunaan nama "Allah" yang kini hangat berlaku di semenangjung malaysia .

Ratusan Umat Islam bersama Umat Kristian bersatu hati di Gereja.

Mr.J harap semoga 'krisis' tersebut tidak merebak ke Sabah & Sarawak kerana apa yang Mr.J tahu sebagai anak jati Sarawak tiada pernah muncul Isu Agama disana bahkan sebelumnya "Pembentukkan Negara Persekutuan yang dimanakan Malaysia" Hasil dari Pembentukkan 3 buah negara iaitu "North Borneo ( Negara Sabah ) , Negara Sarawak dan Negara Malaya" suatu ketika dahulu. ( selepas keluarnya Negara Singapura )

Only In Malaysia, itulah gambaran pihak luar terhadap Melayu Malaysia ( maaf mungkin agak sensitif tetapi itu adalah fakta ).

Banyak media blog mahupun media TV tidak pernah menyiarkan dimana Umat Christian Palestine bersama - sama Umat Islam Palestine bersatu hati memerangi musuh semasa serangan daripada Yahudi tidak lama dahulu dan apa yang disiarkan di media Malaysia bahkan seperti menyatakan Bahawa Bumi Palestine itu Milik orang Islam. Tetapi secara nyatanya ianya berbeza apa yang kita baca dan lihat .

Banner diluar Masjid di Palestine mengucapkan Selamat Menyambut Hari Krismas kepada Kristian Palestine.

Melalui perbualan online dengan rakan Mr.J seorang Muslim dari Libya kami berbagi - bagi pelbagai isu agama . (Mr.J pernah tinggal bersama Arab Muslim dari Libya suatu ketika dahulu)

Rakan Mr.J ( Arab Islam Libya ) mengatakan masalah ini yakni isu nama "Allah" ini hanya berlaku di Malaysia dan tidak berlaku dimana - mana negara di Bumi ini Bahkan kami ( Arab Islam ) tidak pernah membantah penggunaan nama "Allah" untuk pengikut Al Masih / Nasrani ataupun dipanggil Christian .

Jika meraka mahupun apa mufti agama menghalang pengunaan nama "Allah" untuk orang Kristian maka mereka itu lebih Tinggi Darjat daripada para "Nabi" dan "Allah". 

Bak kata rakan Muslim dari Arab "Tidak mengapa kawan, biarkan mereka dan mungkin mereka rasa para Rasul dan Nabi itu lahir di Tanah Melayu dan bukannya di Arab" .

Penggunaan Nama ALLAH Oleh Bukan Islam - Dato' Dr MAZA


Bagaimana mencantumkan file 001 , 002 , 003 dengan HjSplitter? http://adf.ly/EHrjV Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©