BBQ Kepala Ayam dengan BURIT!! Manok - Kisah Mr.J sebaik tiba di Sarawak.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
BURIT!! Mungkin perkataan 'Burit' adalah bergitu asing sekali bagi penduduk di Malaya ataupun terlalu sangat kelucahan tetapi tidak bagi tempat Mr.J iaitu Sarawak.

Ini kerana anda akan melihat bermacam-macam bentuk serta saiz Burit Manok . Burit adalah menyebut kepada "Buntut" bagi bahasa di Sarawak. 

Burit bersifat lucah di Malaya kerana ianya bermaksud adalah 'kemaluan' wanita . Anehkan? itulah orang kata, lain belalang lain padang.

Bukan itu sahaja , "Keting" tidak lucah di Malaya tetapi di Sarawak ianya sangat Lucah dan anda lebih baik berwaspada menyebut "keting" di Sarawak jikalau silap haribulan maka mungkin anda akan mendapat hadiah penampar percuma.

Seperti Contoh Filem "Bohsia 2" ramai rakyat Sarawak ketawa terbahak-bahak apabila Sofi Jikan mengelarkan diri dia adalah "Keting" bukan sebarang keting , keting dalam ada Besi ma... . hahaha lawak - lawak~!

Inilah Kepala Manok dan Burit Manuk yang Mr.J pangang.

Rahsia kesedapana dan keaslian adalah memangang dengan menggunakan Kayu - kayu dan tidak menggunakan Arang seperti mana Mr.J lakukan .

Ditutup dengan Bekas Aluminium supaya Wap memanaskan atas dan bawah Burit Manuk serta Kepala Manuk.




Mr.J balik ke Sibu, Sarawak jadi aktiviti adalah Beer Kingways, BBQ "Burit Manok" dan "Kepala Ayam" - Asli BBQ tanpa menggunakan Arang. Hanya Dahan Kayu.. Hidup Dayak!


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

0 comments:

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©