Terkini 2 March Laporan Lanjut mengenai Isu di Lahad Datu, Sabah. 2 Komando Malaysia , 12 Penceroboh Tentera Sultan Sulu Terbunuh.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Kerajaan Malaysia seharusnya dari dulu tidak payah berunding dengan 'mereka' sepatutnya Malaysia harus membunuh mereka terlebih dahulu . 

Kenapa Tunggu Penceroboh Lepaskan serangan baru nak 'mengadah'? Atau menunggu sehinga 'korban' baru nak bangun?


2 Komando Malaysia , 12 Penceroboh Tentera Sultan Sulu Kiram Terbunuh - Insiden Penceroboh Lahad Datu.


Nama Kedua Tentera Komando yang terkorban : 1 March 2013
1: INSP ZULKIFLI MAMAT
2: SJN SABARUDIN dari Unit 69 Komando

Anggota yang meninggal dunia diserang mengunakan Mortar ketika sedang berkawal disalah satu pos di sekitar kawasan yang ditawan penceroboh.





Terkini sehingga 2 March 2013: 
Awal Pagi ini di Lahad Datu Pihak Tentera dan Polis bergabung menyerang habis-habisan dan kini keadaan berjaga-jaga taktik 'kesan ,serang & tembak" dilaksanakan! Tiada lagi kompromi. Seluruh Kawasan telah dikepung dan angkata Tentera ATM ditambah.

Kawasan Berdekatan dan sekitar kawasan Lahad Datu kini ditutup dan pengawasan diperketatkan. Sekolah ditutup dan juga premis perniagaan diarahkan tutup.

Jenazah kedua-dua anggota itu diterbangkan dari Lapangan Terbang Tawau pada jam 7.55 pagi dengan pesawat Charlie dan selamat tiba kira-kira jam 12.35 tengah hari.

Jenazah Zulkifli akan diterbangkan ke Pangkalan Udara TUDM Gong Kedak untuk dikebumikan di kampung halamannya di Kampung Kubang Ikan, Besut, Terengganu. Sementara jenazah Koperal Sabarudin pula akan dikebumikan di kampungnya di Sungai Lias, Sungai Besar, Sabak Bernam, Selangor.

*Dijangka Serangan balas dijangka pada waktu tengahmalam ini oleh para Tentera ATM. Pemberontak suluk sultan kiram kini dikepung oleh askar dalam bentuk "D" dari arah dalam pantai tiada jalan keluar.

7PM 2 March 2013:
Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memberi kata dua kepada kumpulan penceroboh bersenjata di Lahad Datu supaya menyerah diri atau berdepan sebarang tindakan yang akan diambil pihak berkuasa Malaysia.

Berita Seterusnya Hari ini akan menyusul kemudian.

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©