Fakta : 5 Khasiat Memakan Babi.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Penting Non Muslim Only : Fakta Mengenai Kelebihan Memakan Babi.

Sekiranya Anda tidak memakan Babi makan anda tidak digalakkan untuk membaca artikel ini.

Mr.J adalah pengemar Daging Babi , dan sejak lahir berumur 5 tahun saya telah didedahkan dengan haiwan bernama Babi yang selalu sangat orang sekarang 'menyebut' nama Babi biarpun mereka tidak pernah melihat dengan dekat apatah lagi menyentuhnya.

Lemak Babi Boleh digunakan sebagai Minyak masak sekiranya tiada minyak dirumah dengan memasak dengan memasak Lemak Babi itu dan biarkan beberapa jam untuk mengambil minyaknya.

Baki lemak Babi boleh digoreng ranggup dan cukup lazat untuk dicampur dengan masakkan lain seperti campuran sayur dan juga sedap untuk dicampur dengan Mee Magie.
  • Daging babi memiliki kadar garam yang rendah dengan protein yang tinggi. 
  • Daging babi memiliki kadar N3 (asam lemak) yang dapat melindungi jantung (bagi orang yang jarang memakan ikan, daging babi akan sangat membantu). 
  • Daging babi juga memiliki Konjugasi Asam Linoleat (lemak tak jenuh) yang dapat berpotensi baik mencegah penyakit jantung dan Kanser. 
  • Darah Babi yang dikenali sebagai Tauhu Darah Babi boleh menambahkan Sel Darah Merah kepada Manusia yang kekurangan Darah. 
  • Kulit Babi sangat Tahan untuk pembuatan Kasut, Dompet, Tali Pingang dan lebih Tahan Daripada Kulit Buaya.

Ramai yang mengatakan Babi ada Cacing yang bernama:
Taenia Solium adalah sejenis cacing yang ada di Babi, tapi tidak semua orang tahu bahawa cacing ini juga dalah di Daging Lembu , Kambing , Kerbau .

Andai betul Babi ada Cacing yang sungguh mudarat maka sudah lama para-para pemakan Babi didunia ini mampus seperti Salena Gomez , Justin Bieber , Ronaldo , dan bergitu juga artis-artis Kpop Psy pun mati sebab makan Babi.


Ada Orang kata Makan Babi otak macam Babi jadi Bodoh, itu semua 'trick' lama untuk yang tidak memakan Babi 'menguatkan hujah' Babi Daging yang kotor .Tapi Tahukah bahawa Bangsa Pemakan Babi iaitu Cina adalah Bangsa yang cerdik, pintar dalam dunia perniagaan dan mereka boleh hidup di serata Dunia kenapa? Adakah Punca utama adalah Makan Babi?.

Peninju Negara Sapok Biki Orang Sarawak yang dari Lahir Makan Babi menjadi Juara Komanwel menjadi Kuat.

Datuk Lee Choon Wei pun makan Babi maka Jaguh Badminton Dunia.

Babi Haiwan yang 1001 berguna untuk manusia ( non muslim only ) , dari produk perfume hingga ke ubat-ubatan yang mujarab.

Kadang-kadang Buntut Ayam Goreng yang dicelup sos itu bukannya bersih sangat dalamnya mesti ada 1-2% tinggallan Tahi Ayam.. euwwww.


Kalau Ikutkan Fakta Mengenai Ayam , Ayam lagi Kotor kerana memakan Cacing, tak kiralah Cacing Mayat , Cacing Sampah , Janji Cacing.

Anda mahu menyangkal dakwaan Khasiat Babi? saya sarankan lupakan sahajalah, kerana artikel ini hanya dituju khas untuk yang Memakan Babi Sahaja. Sekian.

Artikel ini tidak bertujuan menggalak YANG TIDAK MAKAN BABI memakan BABI .
Artikel ini adalah bertujuan khas kepada PEMAKAN BABI SAHAJA & Non Muslim Sahaja.

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©