Bicara Mr.J : Mulut Ketawa , Hati Menangis. (Mulut Ketawa Ati Merinsa)

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Sedang kita lalui kehidupan ini mungkin ramai yang telah kecundang dan putus harapan dalam hidup, ada diantara penyebabnya adalah kerjaya , kewangan dan juga alam percintaan.

Manusia tetap akan menghadapinya juga terpulang kepada individu tersebut untuk serta bagaimana menyelesaikannya.

     "kadangkala kita merenung jauh kehadapan tanpa kita sedari halangan semakin dekat" Mr.J

Ramai teman melihat kita ketawa kelihatan senang hati tetapi disebaliknya hanya kita sahaja yang tahu apa yang sebenarnya dirasai . 

Cinta adalah sesuatu perasaan yang boleh menyebabkan seseorang itu berjaya dan juga boleh menyebabkan individu tersebut merana sama juga bagaimana anda menguruskannya dan sekiranya tiada persefahaman maka musnah terlerailah ikatan itu.

"Jadi hargailah apa yang ada" Mr.J

Bukan senang untuk menjaga Cinta sekiranya tanpa persefahaman yang kuat dan juga sikap 'tidak mengalah' menghantui minda dan perasaan anda. 

Ramai yang bercinta dalam saat yang agak lama akhirnya musnah atas kerana 'kecuaian' serta sikap 'prasangka' sendiri yang tidak memberikan peluang kepada pasangan masing-masing untuk menjelaskan sesuatu perkara.

Ramai juga menghukum diri sendiri kerana penangan Cinta, sering tuduh menuduh satu sama lain sikap prasangka yang menebal dikala berjauhan dengan pasangan masing-masing juga menjadi punca utama.

Bukan itu sahaja , kewangan juga mempengaruhi nilai cinta .. memang cinta itu buta tapi setingginya nilai cinta kamu tetapi tanpa kewangan yang kukuh maka ianya umpama sebuah mimpi yang indah tiba-tiba diselubungi awan dan ribut petir dan masa itu anda sendirian seorang diri.

- Mr.J


Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©