Pengarah Filem ‘The Conjuring’, James Wan berasal daripada Sarawak dan sedikit kritikan Mr.J kepada Perfileman Malaysia.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Salam sejahtera , kali ini Mr.J hendak berkongsi sedikit mengenai filem yang membuatkan anda terlompat daripada tempat duduk anda iaitu Filem ‘The Conjuring’. 

Mr.J tak nak ulas mengenai filem tersebut sebab rata - rata banyak bloggers dan juga laman sosial yang lain telah membuat ringkasan mengenainya , apa - apapun Mr.J nak khususkan kepada siapa yang mengarah filem tersebut.

Dia bernama James Wan yang lahir pada 27 February 1977 dan juga anak kelahiran Negara Sarawak yang berwarganera Australia merupakan Penerbit , Penulis Skrip dan juga Pengarah Filem. 

Diantara filem yang diarahkannya adalah bercorakkan jenis 'horror' iaitu filem Saw , Billy the Puppet , Dead Silence , Death Sentence , Insidious dan juga yang terbaru The Conjuring.

Wah, hebat sungguh dan seperti biasa Mr.J cuba membuat spekulasi sendiri , andai dia membuat filem tersebut di malaysia rasanya mungkin kehilangan modal yang agak banyak paling tidak pun filem dia akan diharamkan di pawangam seluruh malaysia dan itu boleh jadi satu kemungkinan dia tak hendak menjadi orang malaysia.. maybe..


Seperti kebiasaannya di malaysia andai filem yang dikatakan agak kurafat atau yang boleh menganggu emosi serta kehidupan seharian penonton akan diharam , seperti contoh filem malaysia yang agak seram berkisarkan kisah sebenar seorang bomoh dan pembunuh yang bernama Mona Fendy iaitu Filem Dukun juga telah dihalangkan di malaysia , dikatakan banyak juga kerugian ditanggung penerbit filem tersebut.

Apa - apapun its all about time macam dulu bila kes rockers kena ban berambut panjang.. tapi itu dulu.. sekarang boleh.. 

- Mr.J

Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©