Hairan bin Ajaib, fenomena Politik di Tanah Melayu 100% berbeza dengan Sarawak.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Hairan Bin Ajaib , fenomena Politik di S.Malaysia sangat berbeza sama sekali dare to say .. 100% berbeza dengan Sarawak.

Dikala Politik di Semenangjung bertengkar mengenai Hudud , Menteri Terenganu letak jawatan dan keluar daripada UMNO .

Pemilihan PKR melibatkan beberapa kes tidak sihat, pecah peti undi , baling kerusi dan sebagainya.

Setiap hari di berita memang tidak sah jika ada khabar tak menarik dari segi politik. Berlainan pula #Sarawak yang sering pernah diperkatakan 'masih bercawat' oleh beberapa pemimpin PAS dulu akibat tidakpuashati dgn kekalahan kalau tak silap isu di Batang Ai dulu.

Politik di #Sarawak berganding bahu antara pembangkang dan pemerintah mengusulkan royalti 20% ( hanya menunggu waktu untuk diusulkan ke putrajaya ).

*walaupun ada beberapa kes kumpulan AA mengangu proses pengundian pkr di Sarawak tempoh hari.

Tan Sri Adenan Satem meneruskan tradisi Taib tidak mahu UMNO bertapak di Sarawak bergitu juga Pertubuhan Rasis NGO Perkasa juga di Haram kan di Sarawak #ISMA mungkin akan datang disenarai hitam dalam kemasukkan Imigresen Sarawak.

- Mr.J "Neutral, siapa paloi saya aimmmm ...tak kisah ko org pkr ke bn ke pas ke star ke upko ke.. ingat kataku .. siapa paloi saya aimmm.."

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©