DRAMA & FILEM : Tonton Filem Pendek EVANLINA dari Palinglah Production diarahkan oleh Chryan Christopher.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
EVANLINA, Sebuah Filem Pendek berdurasi 30 minit dikarya oleh Palinglah Production iaitu sebuah produsi "bebas" freelance diterajui oleh anak muda Sarawak iaitu Saudara Chryan Christopher serta Skrip hasil olahan Willey Nyawai dan Madam Patricia Ganing sebagai Penasihat.

Sipnosis "Evanlina".
Kisah "Evanlina" bermula seorang gadis Iban dari Sarawak yang pergi untuk menunaikan hasrat ibunya, untuk membawa abangnya iaitu Douglas Jawan kembali ke kampung halaman mereka,setelah abangnya itu sekian lama pergi meninggalkan mereka tanpa mengirim khabar berita.


Selina berhadapan dengan pelbagai dugaan di dalam misi untuk mencari serta untuk membawa kembali abangnya ke kampung. Dia menjejakkan kaki ke sebuah tempat yang begitu asing baginya. Namun disitu juga dia menemui cinta bersama dengan seorang jejaka dari Sabah, iaitu EVAN. Mampukah selina menyatukan kembali keluarganya? Terlafazkan Cinta Evan dan Selina?

Evan.watak utama dilakonkan oleh Alfino Albert berasal daripada Kota Kinabalu, Sabah, Borneo

Selina, iaitu Heroin dalam filem pendek ini dibawa oleh Angela Lang seorang penuntut di University Pendidikan Sultan Idris yang berasal daripada Kapit, Sarawak. Borneo. Angela Lang juga adalah adik kepada rakan Mr.J dalam Drama Bersiri Iban Taiko di TVi 180 RTM Astro iaitu Donny Lang.

Douglas Jawan. watak Pembantu Utama dibawa oleh Willey Nyawai juga penulis Skrip untuk filem pendek ini.

Beberapa buah lagu daripada Bryan Rundi seperti Keran Ka Nuan dan Pengerindu Nadai Penyangkai dari  Loudness Empire Band turut dimuatkan.

Ayuh kita terus tonton Filem Pendek Evanlina di bawah atau tonton di Channel Youtube PalingLah Production atau anda boleh berkunjung ke Facebook Page PalingLah Production. 


Apa Komen Pembaca? Sila tinggalkan Komen anda dibawah ini atau boleh juga email terus kepada Mr.J di alamat emel admin@pengerindu.com.

____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©