SABAH : "Habiskan kau punya belajar dulu.. ini bukan semenanjung!!" Fahmi Zainol digertak oleh Rakyat Sabah.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
SABAH, "Jejak Hasut" yang dipercayai diketuai oleh Fahmi Zainol iaitu Aktivist Mahasiswa daripada semenangjung dan rakannya. 

Tapi sebelum bertolak ke Sabah, dia telah pun cuba menaikkan rasa panas dikalangan rakyat Sabah di dalam posting facebooknya iaitu tentang kebijaksanaan "mereka" merujuk rakannya di Universiti Malaya yang pernah merobohkan pagar sewaktu politik malaysia hangat dahulu dan cuba membandingkan dengan Penuntut Universiti Malaysia Sabah yang "kelihatan bodoh, penakut serta mempersoalkan mentaliti penuntut UMSabah.

Kerana jari menaip badan binasa, setibanya mereka di Sabah mungkin masih lagi mempunyai rasa angkuh yang tinggi serta bongkak tanpa tidak menyedari apa yang bakal "menyambut" mereka. 

Selepas menjejak kaki di Sabah iaitu di Gaya Street, sekali lagi fahmi zainul mempertikaikan tentang masyarakat Sabah dimana kali ini berkenaaan tentang makanan atau halal, haram status makanan di Sabah dan sebagainya.

Menjelang malam, tiba masanya rakyat Sabah memberikan sedikit "kata alu - aluan" kepada Fahmi Zainol dan rakannya.


"di UM boleh bah kau try, tapi ini Sabah itu kau mau buat itu macam, saya bagi bet sama kau buat itu macam kau try, tiada kau punya kapala balik semenangjung"
Mereka cuba mengadakan "syarahan" di Universiti Malaysia Sabah (UMS) yang berbaur agak "sensitif" dikalangan masyarakat Sabah dimana kita tahu bahawa Sabah mempunyai lebih daripada 30 Etnik yang tidak pernah berlaku "pertelingkahan" ugama ataupun bangsa dan memilikki nilai perpaduan yang cukup tinggi.

"Habiskan kau punya belajar dulu.. ini bukan semenanjung!!" 

Kesian Fahmi Zainol dan kawan - kawan, penat datang dari jauh naik "belon" datang Sabah hendak menghasut muda - mudi di Sabah tapi malang nasib badan, mungkin Fahmi dan rakan terlebih berpolitik sehingga lupa hendak membuat sedikit kajian terhadap sosio-sosial masyarakat Sabah. 

Konon nak buat jelajah Hasut di University Malaysia Sabah, sekali kena maki, dah kira cukup bertuah fahmi serta rakannya keluar daripada Sabah tanpa kehilangan anggota badan.

- Mr.J

____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©