TERKINI! SRI AMAN : Letupan Lombong Arang di Lachau, dianggarkan lebih Kematian serta puluhan tercedera

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
SRI AMAN - Lebih Puluhan pekerja cedera teruk serta melecur diseluruh anggota badan dan dianggarkan setakat ini 3 Kematian dicatatkan di kejadian yang MENGEMPAR seluruh Rakyat Sarawak petang ini.

Kejadian tersebut berlaku lebih kurang jam 10:30 pagi, tiga mangsa terkorban dipercayai warganegara lain.


Dimana satu Letupan Kuat di Lombong Arang Batu di Pantu iaitu Daerah Lachau, Sri Aman, Sarawak mencemaskan. Para penduduk kawasan berdekatan mengatakan keadaan cemas seakan - akan dalam keadaan perang dimana melihat beberapa mangsa melecur sehingga hitam.

Lokasi Lombong Arang Batu, Pantu
Laporan Lanjut akan menyusul sebentar lagi. - Sebahagian Info dikemaskini dibawah:

Letupan lombong arang batu di Pantu, Sri Aman. 3 meningal, 17 cedera. (three killed, 17 injured coal mine explosion)

Sri Aman: Tiga pekerja terbunuh manakala 14 lagi cedera dalam letupan lombong arang batu di Selantik, Pantu Sri Aman, di sini, 10.20 pagi ini. 

Mengikut maklumat awal Gerakan Operasi Bomba dan Penyelamat Sarawak, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 11.32 pagi. Katanya, satu jentera bersama enam anggota dari Balai Bomba Sri Aman bergegas ke lokasi kejadian yang terletak kira-kira 100 kilometer dari lokasi kejadian. 

Laporan awal daripada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman memaklumkan turut mengsahkan tiga terbunuh dalam kejadian itu. Identiti mangsa belum diketahui. Mangsa yang cedera dan mayat dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan lanjut. 

Bagaimanapun, difahamkan, ketiga-tiga korban lombong berkenaan adalah warga asing terdiri daripada Myanmar, Korea dan Indonesia Turut difahamkan, letupan berlaku kira-kira 150 meter dalam terowong berkenaan dan tiada mangsa dilaporkan terperangkap.

____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©