IBAN TAIKO 13 episod untuk TVi, Channel 180 astro. Pukul 12 tengahari bermula 8 hb April hingga 24 April (Isnin hingga Jumaat)

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert

SARAWAK - Sebuah Drama dari Sarawak dalam Bahasa Iban (Sarikata Disediakan) akan menemui para penonton khususnya di Sarawak dimana etnik majoriti berbangsa Dayak Iban pada 8 April - 24 April 2015 (Isnin - Jumaat) dan akan bersiaran di RTM TVi 180 (Astro) pada pukul 12 Tengahari .

Dibintangi Oleh : 
Donny Lang, Shaleyna, Stevenson, Sijah Ejut, Brucewalker, Julio Patrick Davey, Chabu Remat, Zenna Felicia, Jacky Juing, 
Richie Mikai

Idea & Konsep : Fahizal Abdullah
Skrip : Rizalwan Ramli / Aisu Radzy

Penerbit Eksekutif : Prisicilla Bangi Allen 
Penerbit : Hereward Gramong & Joseph Allen

Pengarah : Fahizal Abdullah (fdam)

Drama Iban Taiko adalah satu - satunya Drama yang dinanti - nantikan oleh orang ramai khususnya di Sarawak kerana Drama ini merupakan Drama Pertama dalam Dunia Hiburan Dayak di Sarawak khusunya.

Sipnosis Drama, Ianya Mengisahkan Seorang Pemuda Iban bernama Freddie yang bertarung nyawa melawan samseng samseng yang dihantar oleh seorang peniaga kaya. 

Perniaga yang mengaut keuntungan dari kegiatan haram yang mana peniaga tersebut berminat dengan kampung beliau yang mempunyai kayu balak bermutu tinggi dan tanah yang strategik untuk kawasan penanaman sawit serta pembangunan hartanah. 



Freddie trepaksa menempuh banyak rintangan serta berhadapan dengan maut sekiranya beliau terus berani mempertahankan tanah pusaka peninggalan nenek moyang nya. 

Bagi yang tidak dapat menonton atau ketinggalan episod - episod Drama Iban Taiko anda bolehlah menonton di Laman Web Rasmi TVi di Bahagian "CATCH UP" dimana senarai Drama Iban Taiko yang telah disiarkan akan dimasukkan di sana.

Anda boleh menonton Episod Drama yang lepas di http://myklik.rtm.gov.my/catch_up
Kesimpulannya, Drama Iban Taiko 13 Episod adalah satu - satunya Drama yang banyak melibatkan atau berkerjasama dengan Pihak PDRM seperti Balai Polis Sarikei dan Kuching untuk menjayakan Drama tersebut.


Dan bagi anda khususnya pengikut weblog Mr.J jangan lupa tonton ok! btw, Mr.J membawa watak Cha Bu.

- Mr.J  Klik : Tonton Kesemua Episod Drama IBAN TAIKO di RTM TVi.
____________________________________________________________________________
+ Apa Kata Mereka Tentang Blog & Mr.J, Klik + "Testimonial" +
Aluwi Sharkawi - "you are the best bro!! thums up.."
Man Pengayau Sibu - "blog jacky memang best kreatif wei."
Amylea - "hai mr.j. suka sangat visit blog ni.. even bila ...."
Eyna Nina - "Mr j org iban?slm ni i ingatkn org..lancar tulisan"

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©