Kerja Cyber Cafe 3

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert




Dikarang Oleh : Heaven @
Jacky Hakcipta Terpelihara


Kerja Cyber Cafe 3 (Just Arrived At Sibu Airport)



Berdiri: Heaven , achik , kakak aku (Seri)
Duduk: Cath , Ndu , Sharon , Ramos


"Selamat Pagi" terkeluar suara dari seorang pramugari Air Asia . "Hem , Pagi ..Pulai gawai aku endun" jawap ku dalam bahasa Iban . Tersenyum seketika terbayangkan wajah Pramugari tersebut . "Cik, mana - mana boleh duduk tak?"keluar pertanyaan daripada aku dengan penuh keraguan , manakan tidak ini kali pertama aku menaiki Air Asia . "Boleh" jawap Pramugari tersebut yang rupa seiras dengan awek lama aku dulu iaitu Fasha Shada .


Tanpa berlengah aku terus duduk dan mengeluarkan buku yang baru sahaja diberi di Lapangan LCCT sebentar tadi . Dalam keasyikkan membaca tiba - tiba fikiran aku melayang jauh hingga ke rumah sewa aku di Seremban . "hemm, siapa yang jaga ikan emas " rugutku sendirian . "Sila pastikan semua peralatan .............." Khayalan aku hilang apabila gemaan di setiap ruangan penumpang dengan bunyi speaker arahan daripada krew - krew kabin Air Asia . Cantik juga Pramugari Air Asia seksi pula tu , itulah pandangan setiap lelaki apabila menaiki Air Asia . Lima minit kemudian Pesawat AK5610 akan berlepas ke SBW , kepenatan seharian menunggu di LCCT menyebabkan aku tertidur.


"Encik , Bangun dah sampai Sibu " sapa salah seorang pramugari tersebut. Bangunku sambil mengosok mata dan memandang ke kiri dan ke kanan , seorang pramugari sempat mencuri tumpuan ku. "Fuh! Seksinye nampak plak tu" bicaraku dalam hati . Mesti korang tau apa yang aku nampak. Kepenatan seharian dalam penjalanan mula tidak dirasakan apabila menlihat wajah kedua ibubapaku yang menunggu di luar balai ketibaan lapangan terbang Sibu. "Apoo nama nuan kurus mai diatu" soalan pertama daripada ibuku dalam bahasa Iban. "nadai , enda cukup belanja meh tuk" Balasku sambil memeluk kedua ibubapaku. "Aram jampat agik madik nuan kawin pagilak , ka berumban tuk" bagitau ayah ku . " Aram meh" balasku .


Setibanya aku dirumah di Sibu , aku ingin melenakan mata buat seketika tapi hati ku , fikiran ku asyik terkenangkan gadis yangku jumpa di LCCT pagi tadi. " Dedek, ambik hp aku ba atas TV diak" jeritku kepada adik ku ." ooOOOO ambik kendirik ah" balas adik ku dengar Suara yang agak kasar sikit. Dengan malasnya aku berjalan tetapi kerana Gadis yang bernama "Alice" aku sangup berkorban , dengan cepat ku mencuba call nombor yang diberi . "tuttttttt tutttttt"ah, hampa sekali tidak dijawap. Dengan rasa yang teramat hampa sekali aku terus menghantar msj kepada kawan rapatku iaitu Ramos ." Pok , dini kitak, aku dah datai Sibu . Kituk ngirup kitai lama nda bertemu" Sms yang ku hantar kepada kawanku. Jam pula menunjukkan pada tepat pukul 7.30 petang. "Brommmm brommmm , Oii ebi tuk kami ka gabas bubu kitak" jerit gurauan daripada kawanku dan aku mengenai suara itu. " o Ramos , niki " pelawaku naik ke rumah. Teringat kisah kawan aku iaitu Ramos semasa ponteng sekolah dahulu. "Ngirup kitai sampai pagi , pasang lagu Poco - poco diak ka bertanda tuk" soal ramos meminta memainkan lagu Poco - poco . wah, lagu Poco - poco yang popular Tahun ini dulu Aselehe. hahhaa.. .

"ebi, Bisi orang call " Jerit adikku dari arah dapur. Siapa yang call aku . "Hello Siapa ni"? Soal aku. "ala awak ni nda kenal sa lagi , sumandak tamparuli bah ni , maaf tadi hp off Charge Bateri . " suara Alice . wah.. merdu dan lunak betul suaramu . " oh , tidak apa . buat apa sekarang dah sampai Tamparuli?" soalku kembali. "bah sudah"jawapnya. "Ok , lah nanti Jam 1pagi i call Alice k.boleh?" tertiba soalan bergitu terkeluar dari suaraku , atau mungkin aku dah pening sikit . "bah bulih bah kalau ko. ok lah bye" . Alice Call aku , mcm tak percaya pula ada Sumandak sangup call aku.. " Hoi dah cukup berangan ebie, sengapa nuan tuk, ngirup kitai .kapak kiruh ke indu" Jerit kawanku dari ruang tamu .

To be continued : Part 4


Iklhas ,
Mr. J @ Bungai Pengrindu
www.pengerindu.com

Bookmark and Share

Dapatkan Artikel terbaru dan 10 ebook Percuma daripada www.pengeRindu.com serta artikel terbaru terus ke email anda. Sila masukkan email anda dibawah:

Penghantaran ditaja oleh FeedBurner

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Add to Google Reader or HomepageSubscribe in NewsGator OnlineAdd to My AOLAdd to netvibesSubscribe in BloglinesAdd to The Free DictionaryAdd to PlusmoSubscribe in NewsAlloyAdd to Excite MIXAdd to netomat HubAdd to fwickiAdd to WebwagAdd to Pageflakes


3 comments:

noorsaidiana berkata...

heaven.. CC Part 4 bila keluar? Lama nar jak kamek nungu... macamni dgn Alice ia?

1admin20user rm10 je.. Promosi Bulan Puasa. Pm me k berkata...

Next part please?

pemadampencil berkata...

hehehe..bleh x tulis translation?..bukan x paham bahasa iban..cume x understand jea.. (^_*)

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©