Kisah Benar Mengenai Babi Biri - Biri - Sheep Pig " Curly Coated Mangalitza Pigs "

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Ramai diantara blogger serta beberapa pihak membincangkan mengenai spesis Babi Biri - Biri ini , tetapi masih ramai lagi belum menjumpai kesahihan cerita mengenainya , ada juga yang memberi pendapat bahawa gambar tersebut adalah daripada teknik photoshop , ya! Mr J pun mula - mula percaya tetapi setelah banyak melayari mengenai Babi Biri - Biri dan akhirnya binatang tersebut memang benar wujud dan ianya merupakan sepesis yang jarang ditemui oleh manusia.

At first sight, people think they are sheep,’ Denise Cox, education co-ordinator, at Tropical Wings, said.

‘It is not until they turn around and you see their faces and snouts you realise they are in fact pigs. dailymail

Curly Coated Mangalitza Pigs

Dan ada sumber mengatakan baju sejuk yang diperbuat daripada Babi Biri - Biri ini pernah dijual dengan harga bernilai $1000 .
They are worth around £1,000, five times the value of an ordinary pig and are fond of fruit and the odd tipple.
Mari kita lihat dengan lebih dekat bagaimana rupa babi biri - biri tersebut :



Semoga Kerajaan mula menjalankan pematauan terhadap baju - baju sejuk yang berdasarkan bulu binatang .

Salam ceria ,Subscribe untuk mendapatkan 10 ebook Percuma.
Link Adv RM10 Monthly :Berani Tengok-Ejen Prepaid-Radio IkonFM

Deign WonderProgram SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASHhttp://wangtsunami.co.cc/


Iklan banner 468px × 60px
Translate This Blog : English * Chinese * German * Japan * Korea * Arabic * Filipino * Thai * Hindi *
Bookmark and Share Jom! Tonton Tv Online: [Tv1] [Tv2] [Tv3] @ Belajar Bahasa Iban?
Download Mp3 atau Toturial Menarik[#Blog Trick & Tips]

13 comments:

Tanpa Nama berkata...

terbalik dh dunia ni

alia berkata...

kenapa babi yg menjadi pilihan...berhati2 lah umat islam..macam2 ancaman dr musuh

Mrs. Q! berkata...

hehehe :D
kambing yg unik
bleh boh dlm muzium ~

Mr.J berkata...

@kasihkuamiera . dah lama terbalik ..

Mr.J berkata...

@alia . ntahlah alia....

Mr.J berkata...

@Kie-yu .

Mesti ramai yg datang muzium atau zoom kalau letak kat Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

bayangkan .. sedar tak sedar kita pakai baju sejuk cap babi biri.

Wilson Mon berkata...

memang pelik..tp ntah benar atau tidak..

Mr.J berkata...

@Pengayau Baru .

benar bro.

Ayah Yeop berkata...

Kacukan antara babi dengan biri-biri ini tak ujud. Hanya satu pembohongan siber. Saya tak pasti apa keuntungan pada orang yang membuatnya.

Kalau dari komersial, bulu biri-biri sudah cukup senang untuk dihasilkan untuk di buat jeket.

Urusan-urusan hibridizasi ni bukanlah satu kerja yang mudah. Ia melibatkan kos yangg amat tinggi, kepakaran dan teknologi, masa dan dari segi undang-undang juga. Saya telah menempuh dalam hal ini sejak tahun 1980'an dan sekarangpun masih meneruskannya, tapi tidak seaktif dulu.

Jarak takonomi antara babi dengan biri-biri terlaluh jauh, walaupun kedua haiwan ini dlam kumpulan mamalia.

Pernah suatu ketika dahulu dihebahkan kacukan antara manusia (wanita) dengan seekor gorila (jantan) telah dihasilkan.... semua ni perrmainan siber. Sape yang boleh bawa cerita yang lebih sensional!!!

Pandangan yang saya berikan tu berasaskan kepada kepakaran yang ada pada saya sebagai seorang 'breeder' yang mengatahui seluk belok tentang pewarisan melalui genetiks, dan bukan berpandukan blog-blog serta teknik cut and paste je (lawat laman saya: http://belabunsesamekite.blogspot.com/).

'Curly Coated Mangalitza pigs' tu, kalau di terjemahkan bererti "babi Mangalitza berbulu keriting", itu bukan nama saintifik.

Kalau nak tau nama saintifik, ada kaedah-kaedah tertentu untuk mengenalnya. Dia ada dua perkataan yang terdiri dari nama spesies dan nama genus, menggunakan bahasa latin. Itu adalah cara convension dan cuma cara itu sahaja yang ada didunia ni. Saya tak tau di mana awak belajar yang mengatakan nama yang anda berikan itu sebagai nama saintifik.

Kalau ianya babi, maka babilah dia. Kalau dia berbulu macam biri-biri, bukan bererti babi tu telah dikacukkan dengan biri-biri. Ada beberapa faktor yang boleh mengaruh sesuatu haiwan itu untuk beradoptasi dengan persekitarannya.

Sesuatu kacukan secara konvensional hanya boleh berlaku jika ianya dalam spesies dan genus yang sama, kecuali ada beberapa kes yang dapat dikecualikan seperti kuda dengan 'dongky' menjadi baghal, tapi tak boleh beranak. Kes-kes terkecuali ni dikenali sebagai kacukan interspesies, dan ianya amat jarang berlaku, mungkin hanya satu dalam sejuta.

Sekiranya menggunakan teknik biotek, hanya beberapa genom sahaja yang boleh di pindahkan, dan bukan menukarkan samasekali sifat fizikal secara mutlak.

Hubungan antara kedua haiwan ini terlalu jauh terlalu jauh dan tak boleh dikacukkan, kecuali dengan kehendak Allah.... Kalau kehendak Allah, tak ada bapapun boleh (seperti nabi Allah Isa), Tak payah emakpun boloeh juga (seperrti Hawa alaihissalam) dan tak ada mak dan bapakpun boleh (nabi Allah Adam)

Read more: http://scripters.ning.com/forum/topics/babi-kambing-biribiri?xg_source=msg_com_forum&id=2386880%3ATopic%3A350712&page=2#comments#ixzz0xfnR74fp

Mr.J berkata...

@ayah yeop .

bro, terima kasih dgn artikel itu, saya tak kata itu kacukan.

ianya seperti satu perkataan " seperti " tidak semestinya sama atau serupa.

babi "seperti " biri - biri .

dan saya pasti sepesis babi yang "seperti" biri biri ini mmg wujub .. yang bebulu keriting .

ciklie berkata...

inilah cara2 org yahudi nak jatuh kan umat islam... hati2 barangan baju sejuk yg kebanyakan dtg dr negara eropah dan cina....

Tanpa Nama berkata...

Superb blog post, I have book marked this internet site so ideally I’ll see much more on this subject in the foreseeable future!

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©