Pelawak yang semakin dilupai - Mr Os @ Mohd Yusof Bin Abdul Hamid

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Mungkin ramai yang sudah melupai kelincahan dan kelucuan seorang seniman dan pelawak yang cukup terkenal pada tahun 80an dan 90an dahulu.

Pelawak yang tanpa gosip murahan , kontroversi serta tiada sebarang pelibatan langsung dalam " dadah " , tidak seperti pelawak yang dikatakan pelawak nombor satu negara iaitu .....S..L... ( malas Mr J nak sebut nama pelawak yang terjebak dalam dadah , dia ingat melawak ataupun buat lawak dalam waktu khayal ) .

Kita tinggalkan cerita Pelawak terkenal dengan dadah itu , dan sekarang MR J nak kenalkan anda dengan Pelawak Veteren yang cukup Mr J minati dari kecil sehinggalah Mr J Akil baligh sekarang iaitu Mr Os ataupun nama sebenar Mohd Yusof Bin Abdul Hamid adalah anak kelahiran Kuala Kangsar, Perak .

Celoteh serta lawak spontannya semakin menjadi ditambah pula dengan wajahnya sememang wajah seorang pelawak ditambah dengan " Gigi Tuahnya" itu.

Tetapi hari demi hari Mr Os semakin dilupai dan kalau tidak silap Mr J beliau telah banyak berlakon di Malaysia Borneo iaitu beberapa filem daripada Sabah & Sarawak iaitu " Os Anak Tarzan "

http://images.zbhpklnkbr79.multiply.com/image/4/photos/38/400x400/1/1-52.jpg?et=WUTEYjmNW4WtbuoSrM4mMw&nmid=215447343

Dan dengar cerita bahawa Mr Os sekarang ini dah bertukar kerjaya daripada pelakon kepada seorang pemandu Teksi di sekitar Puduraya dan central market K.L betul ke?

http://a.imageshack.us/img833/1921/51533931.jpg
gambar ihsan eyipeace

* Mana lebih lawak ? Pelawak sekarang seperti Nabil ( kekadang lawak bodoh yang banyak , sorry Nabil , Mr J hentam lu punya lawak selalu menjadi kebodohan sahaja , lu nak tau kenape? lu pikir lah sendiri ) ataupun Pelawak veteren ?

7 comments:

MOFASAD berkata...

os ok gak.... nabil ok gak.. cara penyampaian diorang pun best gak

Syafika berkata...

Nabil tak lawak , kekadang blur bila tgk nabil buat lawak. tak jadi. Os the best.

Mr.Briz berkata...

Lama enda ngabas blog nuan bro...arap2 mujur2 slalu, maju meh blogging untuk kitai..

Mr.J berkata...

@Farid MOFASAD .

Antara ramai2 pelawak di Malaysia yg mana ok?

Mr.J berkata...

@Syafika.

yup.

Mr.J berkata...

@Mr.Briz .

terima kasih unggal ke sukung nn.

Korn berkata...

sokong os

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©