Bersama Mr.J mengenai Isu Artis Jehan Miskin dikatakan memakai Salib Kristian, Masyarakat Malaysia Fobia huruf 'T'.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Beberapa hari yang lepas iaitu 15 Ogos 2013 , Jehan Miskin telah memuatkan sekeping gambar dia bersama Isterinya dengan memakai aksesori rantai ke akaun laman sosialnya .

Bagaimanapun dia dikecam oleh peminat yang melihat gambar tersebut kerana para 'peminat' tersebut 'kurang cerdik' tidak membuat kepastian sebelum memberi komen, ada yang mengatakan Jehan telah Murtad dan pelbagai lagi kata yang agak 'keterlaluan'.
Loket tu adalah lambang pengakap dan sama sekali tak mewakili simbol mana-mana agama,” jelasnya ketika ditemui pada majlis rumah terbuka Media Prima. Sumber 
Rata - rata mereka mengkritik Jehan Miskin telah memakai Rantai Salib bagi Penganut Agama Kristian walhal ianya hanyalah Loket Persatuan Pengakap.    

Disini adalah Perbezaan diantara Loket Logo Pengakap dan Salib Masyarakat Kristian.

Disini Mr.J tidak mahu menyalahkan sesiapa kerana bagi Mr.J bahawa Jehan Miskin tidak bersalah kerana sudah terang - terang bahawa loket tersebut hanyalah Logo Pengakap , ini bukanlah sesuatu yang baru terjadi di Tanah Melayu ( Malaya ) kerana rata - rata ( Sebilangan ) sungguh 'Fobia' dengan Huruf 'T' ataupun sesuatu yang 'Berpalang'.

Berikut adalah Jawapan dari Jehan Miskin sendiri mengenai Isu Rantai tersebut.
Tambah pengarah drama siri What If ini lagi, bila seseorang sudah menetapkan pemikiran yang negatif, apa sekalipun penjelasan yang diberikan akan tetap dipandang negatif. 
“Dalam perkara ini mereka perlu lebih rasional dan saya sendiri cuba untuk bercakap dengan cara yang sama di Facebook, tapi bila masih ada mahu mempertikaikan, saya jadi buntu. 
“Ada yang cakap pada saya, lelaki mana boleh pakai rantai. Apa yang saya tahu ialah, ustaz saya pula cakap, lelaki tak boleh pakai emas. 
Tapi bila individu itu mengatakan lelaki tak boleh pakai rantai, adakah dia jadi lebih konservatif?,” katanya dengan panjang lebar. Selanjutnya
Bagaimanapun soal Lelaki Islam tidak dibenarkan memakai Rantai itu Mr.J tidak mahu komen lebih lanjut sebab rata - rata Anak Menteri dan yang ada 'VIP' memakai Rantai Emas . 

- Mr.J

Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©