Katak 'Gagal' menipu rakyat Sarawak mengenai 'Penubuhan' Persatuan Perkasa di Sarawak.

Portal Blog yang mengupas, mengulas dan mengkritik serta berkongsi isu semasa yang Tidak anda ketahui dari Sabah dan Sarawak. Kongsikan pendapat atau apa jua Isu dengan Pembaca disini. ❂ admin@pengerindu.com ❂
Bukan Sekadar Weblog Biasa - Sejak 2009 "Terbaek. Pengetahuan yg luas dan sungguh menghiburkan para pembaca lagipun dgn brita terkini yg tepat dan padat. " - Jesrim Akok ✌ "macam macam ada..utk di kongsi bersama...nang best juak..teruskan usaha murni anda mr J. " - Habsah Mo C D ✌ "1borneo ba..sporting.. " - Dekmon Alan ✌ "macam2 ada..best!! terbaikkk!!! " - Anastasia Julie Lobert
Sebelum jari jemari Mr.J menari lebih ligat lagi di papan kekunci ini terlebih dahulu pernahkah anda menikmati sesuatu makanan yang boleh dikategorikan sebagai 'esotik' ataupun pelik bagi anda?. Katak, ramai yang geli dengan katak tetapi ianya merupakan makanan yang lazat bagi Mr.J.

Reputasi spesis haiwan amfibia tersebut yang mampu bernafas di air, darat serta di dalam tempurung kelapa sedikit sebanyak telah tercalar.

Ini kerana Duta Katak iaitu Ibrahim Ali tidak memberi banyak 'imej' positif kepada spesis amfibia tersebut, walaupun telah diberikan status Duta Katak oleh masyarakat malaysia yang prihatin.

Kalau tidak silap Mr.J iaitu dua hari yang lepas apabila Ketua Kumpulan Perkasa atau lebih dikenali sebagai Bapa Perkauman iaitu Ibrahim Ali telah berkata serta menyelar beberapa NGO di Sarawak yang mahukan Pertubuhannya itu di Halang masuk ke Sarawak.

Bagaimanapun Bapa Perkauman itu berkata dengan riak sekali bahawa kita ( Merujuk kepada Sarawakian serta NGO Sarawak ) ketinggalan maklumat kerana PERKASA telah wujuddi semua negeri sejak empat tahun lalu, termasuk bumi kenyalang , Sarawak.

Bagi membuat atau memasak daging katak yang empuk anda perlukan rempah yang sesuai bergitu juga apa yang dikatakan oleh Ibrahim Ali haruslah disokong sebulatnya oleh pengikutnya iaitu Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali juga berkata Perkasa sememangnya sudah bertapak di Sarawak sejak 2009 dan kini mempunyai lebih dari 3,000 ahli di negeri bumi kenyalang itu.

Kicap dan Halia juga perlu dicampur dalam masakan daging katak supaya aura wanginya naik. Nampaknya  kelibat bakal penganti kepada Ibrahim Ali sudah kelihatan disitu mungkin Syed Hassan Syed Ali calon yang sesuai.

Tetapi malang berganda menimpa Ibrahim Ali dan Syed Hasan khususnya Pertubuhan Perkasa apabila Pendaftar negeri Pertubuhan (ROS) memberi respon yang sangat memalukan iaitu Tidak ada Perkasa di Sarawak. 

"Sebagai satu sebagai rekod kami di ROS Sarawak, Perkasa tidak mempunyai cawangan di Sarawak." - ROS

Pejabat Pendaftar negeri Pertubuhan (ROS) menerima pelbagai pertanyaan ekoran kenyataan Perkasa yang mengatakan telah bertapak di Sarawak sejak tahun 2008 serta ahli seramai 3,000 orang.

Kehadiran 'Perkasa' tidak disenangi di Sarawak termasuk Kepimpinan Parti Komponen BN iaitu PBB.
'Perkasa' atau Pertubuhan NGO yang dikenali sebagai Pertubuhan Rasis atau juga Geng 'Bapa Perkauman' di Sabah dan Sarawak.

"Bagaikan minum Cap Apek tidak bertabas" itulah perumpamaan yang Mr.J dapat beri kepada Perkasa dalam isu ini. 

Sudahkah anda membaca Pantun Sentap yang dikhaskan kepada Ibrahim Ali oleh Masyarakat Sabah dan Sarawak?

- Mr.J

mengenai penulis | music menarikmakanan terbaikku facebook | twitter | mykeek | sarawak | sabahliputan media

 SABAHSARAWAK
Bila Mr J Menaip
 ARTIKEL KIRIMAN EMEL PEMBACA ► Sila Hantar ke admin@pengerindu.com
+PENDAPAT  +KOMEN http://pengerindu86.blogspot.my► server ↑ 97%  
Stastitik

PENGERINDU.COM. Dikuasakan oleh Blogger.
 
Copyright © 2009 - 2015 www.pengeRindu.com - Bukan Sekadar Weblog Biasa | Voice of The People Sabah / Sarawak | Rise of DAYAK- All Rights Reserved ©